tisdag, september 18, 2007

Vattenprov

Nu på fm ska jag ta ett vattenprov och köra ner med det till kommunhuset. Vi har en egen brunn. Den är gammal och grävd. Tog vattenprov i samband med att vi flyttade ut här och då hade vi inte någon renare så det sattes ju in efter det. Sen har vi aldrig testat det igen. Pratade med några vänner här ute som nyss borrade en brunn då deras vattenprov från den gamla brunnen steg i höjden på bakterie sidan.... ups tänkte jag. Det kanske vi med skulle testa eftersom det dock är 10-11 år sedan sist...Deras son har haft ont i magen och dom upptäckte det med att när dom var i sommar stugan i somras där det var kommunalt vatten o han helt plötsligt mådde när dom var där så anade dom att vattnet var kanske boven. Jag har ju med haft lite magvärk i sommar här och ja det är värt att testa. Det är ingen annan i familjen som kännt något men jag vill ändå ha koll. Det är ju otroligt mycket mer vatten nu än vad det brukar vara så här sent på sommaren-tidig höst så vem vet hur vattnet egentligen mår?

Ska ner på torget med i fm innan jag börjar jobba. Det är torgdag och handlaren som säljer blommor är där. Det brukar alltid vara bättre priser än i butikerna. Tänkte göra någon grupp till framsidan med höstblommor. Det är fint. Vi ska ha gäster i helgen och faktiskt två kommande helger med så då är det roligt om det är lite fint vid entre´n. Mina tapeter till hallen har kommit med så jag ska in o hämta dom har jag tänkt. Behöver se ut en färg med som stämmer bra till panelen. Det blir åt det vita hållet med lite brytning för helt vitt blir kallt. Har sprungit i miljöerna på jobbet för att se vad inredarna har använt och det bryts alltid en aning. Men det måste ju passa till tapeten med ;-). Det är en midbec tapet med svagt mönster...det kommer bilder längre fram.


Ha nu en bra dag! Ska ut o gå en sväng tänkte jag med här på morgonkvisten efter frukosten och kaffet!

9 kommentarer:

Mindi sa...

Håller tummarna att vattenprovet är bra.

Kramis
M I N D I

Lallis sa...

Jag håller också tummarna hårt!
Kul med lite nya blommor och arrangemang!
Kram Lallis

Mindi sa...

Oja den funkar. :)
Läs beskrivningen så förstår du. ;)
Hi-hi...

Är den blöt så regnar det, är den torr så är det sol osv. ;)

Kramis
M I N D I

Annika sa...

Jag hoppas också att vattenprovet utföll till belåtenhet. Coolt med egen brunn!!!
Vad roligt att ni ska gäster framöver. Visst är det roligt att fixa med blommor och dekorationer. Det tycker jag också!!!!

Kottemor sa...

Ja man kanske ska testa det där egna vattnet lite då och då...
Vi har med eget vatten, men ej inomhus, bara till att bada och vattna i trädgården o så, vi tänkte testa det så vi vet om det går att fylla upp poolen med det...

Hoppas ert test är prima:)

Mysigt att få fixa lite fint med blommor sådär!

Kramar och trevlig helg!

Kottemor sa...

Ja man kanske ska testa det där egna vattnet lite då och då...
Vi har med eget vatten, men ej inomhus, bara till att bada och vattna i trädgården o så, vi tänkte testa det så vi vet om det går att fylla upp poolen med det...

Hoppas ert test är prima:)

Mysigt att få fixa lite fint med blommor sådär!

Kramar och trevlig helg!

Anonym sa...

Hej hej,
Tittar förbi för att önska dig en trevlig helg.
:)
Kramar

♥ cloudberrie ♥ sa...

Hoppas vattenprovet var bra.

Ser fram emot att få se foton på nya tapeten.

Ha en skön helg!

Kramar Eva

netha sa...

Då håller vi tummarna för vattnet, hoppas det löser sig.
kramis