lördag, september 22, 2007

Lördag kväll

Har precis vinkat hejdå till min barndomskamrat och hennes familj. Vi brukar ses några gånger vart år. Dom bor på landet i skåne, 1,5 timmes väg från vårt.
Det är så härligt att se våra flickor som är precis lika gamla leka och ha roligt. Det går inte att ta miste på att dom tycker om varandra lika mycket som C och jag gör/gjorde som 6åringar. Även om det går en tid mellan det att vi ses tar dom bara vid där dom slutade leka. Det gör mig varm om hjärtat att vår vänskap har gått över till våra döttrar. Med i kväll var även en tredje barndomskamrat med hennes dotter... hennes lilla son var sjuk o stannade hemma med pappan.

Det är ju så att när man väntar gäster är hela dagen som gjord för att förbereda gästerna. Det städas o lagas mat. Man tycks hålla på med detta hela dagen.... men så är det fint sedan. Sambon sa att man skulle bjuda folk lite oftare så man fick det städat ordentligt !!


Morgon dagen är faktiskt helt oplanerad. Det behövs klippas gräs. Kanske tar jag tag idet...efter jag har plockat iordning med all disk... nu tänker jag gå o lägga mig...

6 kommentarer:

netha sa...

Fniss, ja det är bra att ha kalas eller gäster hemma för man har fått det jättefint städat. :-)
Kul med gamla vänner.
Hoppas du sovit gott.
kramis

netha sa...

Fniss, ja det är bra att ha kalas eller gäster hemma för man har fått det jättefint städat. :-)
Kul med gamla vänner.
Hoppas du sovit gott.
kramis

Wickans värld sa...

Hej! Kul du hittade mig o hälsade på!! Jag har tjuvkollat lite hemma hos dig, men jag återkommer med ett längre besök!! Jag har hittat lite arbetslust o håller på att måla... skulle ta en liten thepaus o satte mig framför datorn...
Vi ses! / Wickan

Anonym sa...

åh, håller med dig hela vägen! Gammal vänskap är så mysig och om ni låter flickorna träffas även framgent på det viset så får de det som ni. Underbart!

och så måste man ha gäster för att städa...*S* Sant det med!

Ewa sa...

Hej och tack för ditt inlägg.
Kul att du gillade min blogg. Säger detsamma om din. Och du,
du är så välkommen tillbaka så =)

Ha en underbar dag.

Ewa

Annika sa...

Visst är gammal vänskap underbar. Tänk så kul att era flickor också tycker om varandra.
Vad gäller gäster och städning kan jag bara hålla med, men det är trist när nästan hela lördagen går åt till fix och städ innan gästerna kommer. Fördelen är såklart att huset blir snyggt :-)