lördag, september 08, 2007

Höst


Nog är man lite besviken på vädergubbarna denna helgen. Det skulle ju bli fint och jag hade sett fram emot att vara ute. Skära ner lite vissna blommor o så. Det känns inte alls lika inspirerande att gå ut i duggregnet... men trots allt får man nog säga att det är höst nu... älgadimma, klar luft o lite dinglande löv som faller ner...Gilla läget. Det har jag inte några problem med alls.

Sambon är i Stockholm nu och ska vara på plats på Råsunda vid avspark runt 20 tiden ikväll. Det är en spännande match och jag tror vi som är kvar här hemma bänkar oss också vid TVn.

Sonen är på kalas i em. Dottern har en kompis här hemma som jag ska köra hem när kalaset är slut. Hennes föräldrar målar plankor till huset som dom renoverar. De målar i förväg o sedan är det bara att sätta upp dom när det är dags för brädfodring.

Imorgon har jag bokat biljetter till Shrek 3 . Det ska bli kul att gå på den :) Jag har gillat dom andra Shrek filmerna med, dom är så söta på något vis de där träskfigurerna :o).


9 kommentarer:

Mindi sa...

Oj så vackra kort!!!!

Stora tjejen var med en kompis ( och hennes mamma ) in till grannstaden i onsdags och såg Shrek. :)

Stor kram
M I N D I

Camillas blogg sa...

Usch ja, jag blev lika besviken jag. Hade sett fram emot att sitta i solstolen i trädgården idag och läsa en bra bok, men det blev ju inget av det. Hoppas på bättre väder imorgon!

Kram Camilla

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vackra foton!
Här har vi haft riktigt fina höst dagar i helgen och just nu ser jag en dubbel regnbåge utanför fönstret, då det kom en regskur.
Kram

Annika sa...

Ja, vad trist att ni inte får ha det lite varmt och skönt. Men jättefina bilder. Gillar ordet "älgdimma".
Tror du mig om jag säger att jag är lite avis på ert väder? För det är jag!

netha sa...

Här hade vi sommar i helgen som var och ser fram emot ett par fina dagar till. Fast nog är hösten här, kallt varje morgon och kväll, men när solen lyser så blir det varmt.
Vackra kort du har tagit.
Ha det kuligt på Shrek filmen, det tillhör en av mina favvisar med.
kramis

AnnaHanna sa...

Ja vädret var ju trist och ärligt talat var inte fotbollen så kul heller :-)
Hoppas att Shrek höll måttet!

Mindi sa...

Kikar in. :)

HOppas att är bra vännen?

Stor höstkram ( snyft... vill inte ha höst riktigt än)

M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Just ja, Shreck glömde jag i min gröna lista ;)

KRAMAR Eva

mammamia sa...

Visst var Sherk bra min kidz älskade den. Jag har ej sett de andra sherk men blir väl tvungen till det nu.