torsdag, september 13, 2007

Torsdag kväll

Tittar ni på Heroes? Jag har gjort det några kvällar och jag måste säga att det är en speciell serie. Förstår ingenting ibland och sedan fängslar den en ändå på något sätt. Känns som om man missar något så gör det inget för det händer så speciella saker hela tiden så det är bara att hoppa in igen...men ikväll var det ju lite spoky när hon låg på obduktionen och bara "knäppte" igen sig och gick upp... Ja ja vi får se vad det slutar.

Igår stod vi hela kvällen nästan kändes det med älgkött. Sambon är med i ett jakt lag som i helgen sköt en trafikskadad älg. Hon hade blivit på körd och ena benet var av... det var en god gärning dom gjorde där mannarna som lät henne sluta plågas. Vi fick flera kilo fint kött som nu ligger i frysen :). Bland annat filén som är en riktig delikatess.

I kväll har jag och dottern städat bilarna. Det var välbehövligt eftersom vi fick en hel Maxi kasse full med skräp! Var kommer alltifrån?!... Återstår att dammsuga den stora bara sen är dom jättefina inuti :). Känns gott o allt gjordes på mindre än en timme.

Arrendatorn var här idag med o slog halmen , havren är mogen. Känns höstigt. Ska ta undan ett par fina havrenekar som vi kan sätta i träden till jul. Det är så fint tycker jag :).

Fick ett tips att Panduro har rea nu. Titta här! En del fina jul grejor tycker jag där var faktiskt...

Imorgon har jag min ensamma förmiddag igen...hur härligt är det inte? Jag ser fram emot det och är det lika fint väder som idag så ska jag ta min morgonpromenad ganska tidigt. Det är härligt. Jag är ledig tre dagar nu :o).

5 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Jag har sett alla 24 avsnitten av Heroes, och visst är den underlig ibland. Samtidigt spännande, och man kan inte låta bli att fortsätta att se på den!
Fast jag tycker nog de 10-15 första avsnitten var bäst, sedan tyckte jag den flippade ut rejält.
Och vid 24 avsnitt kunde den gott ha avslutats för gott, men jag tror att ännu en säsong är på gång.

Trevlig helg på dig!

Kram Camilla

Anonym sa...

Hejsan!
Livet på landet låter underbart.
Hoppas att du får en skön förmiddag idag. Jag myser inne än så länge. Med långfrukost och Nyhetsmorgon. :o)
Ha en go helg.
Kram från Anita

ikas sa...

Nix, kikar inte på det.
Ska bli roligt att se vad som händer i er hall. Du fotar väl och visar?

Mindi sa...

Nej jag har inte sett det.... jag ser faktiskt itne så mycket på tvn ...mer än IDOL.

Panduro är farligt...tss. Vill alltid ha så mycket. :)

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Jag har oxå fastnat för Heroes!

Det var längesen jag var på Blogtown och läste. Har så fullt upp och har själv inte lyckats bli någon flitig bloggare. Däremot har jag skapat en bilddagbok på www.bilddagboken.se under nicket darchebro!

Ha en trevlig helg!

Hälsningar Rosie!