torsdag, januari 24, 2008

Radioröst



Man har radion på så mycket och dom sitter där och pratar till oss, till mig och alla andra lyssnare. Ger av sig själva och förmedlar en trevlig stund. Oftast. Jag funderar lite på detta just med att ha en radioröst. Vissa låter så mycket trevligare på grund av sin röst. Jag har en fd klasskamrat som är programledare på P1 Kaliber , och en tjej från min ort som är programledare i den lokala P4 kanalen. Båda två har "sköna" röster. Men min radioröst favorit är:


Marika Rennerfelt!

Hon var ett tag radiopratare på natten och när man kom upp på morgonen
fick man höra lite grand av henne innan det var slut vid 6 tiden. Nu är hon
där på eftermiddagarna med Pontus Enhörning, ett rätt roligt par ihop. Varm
mjuk go röst som man gärna hade suttit och pratat med över en kopp kaffe.
Vilken är din radioröst favorit? Berätta!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ingen särskild röst, däremot program.. Rix MorgonZoo är mitt absolut favoritprogram och något jag nästan får abstinens om jag inte lyssnar på. ;)

Kram!

Observations of a flightattendant sa...

Hej!
Jag håller med, Marika har underbar röst som är lugn och harmonisk! det finns nån på Radio Kristianstad som har nåt läspljud för sig och en otrolig dialekt, det kan göra mig tokig att lyssna på det, man hör ju inte vad han säger bara hur han säger!!!Kram Anette

Camillas blogg sa...

Jag säger som Åsa..jag älskar att lyssna på Rix Morgonzoo!

Kottemor sa...

Ah, så orginell jag är,hahaha älskar också Rix Morgon Zoo!
Dock lyssnar jag på en sån spännande ljudbok i bilen nu så de kära rösterna har fått vika lite;)

Massor av kramar på dig vännen!

Mindi sa...

Det finns några stycken med underbara radioröster.... och många skådespelare för den delen också med underbara och speciella röster.

Kram kram
M I N D I

Annika sa...

Du har så RÄTT. En radioröst är så mkt mer än en röst som bara ger oss information! Rätt röst kan kännas som en varm kram. Jag lyssnar ofta på SR.se och nu blir jag jättenyfiken på Marika. Tror inte jag har hört henne. Ska lyssna!
Kramar!!

Mindi sa...

Nä men GRATTIS!!!!
Hur kunde jag missa???? Jag skyller på hostmedicinen med röd triangel. ;)

Stooooor kram
M I N D I
..som hoppas att du fick mitt mail häromdagen. :)

Anonym sa...

GRATTIS hur kunde jag glömma bort det, minns ju när du fyllde jämt i fjol.