fredag, januari 04, 2008

Damages

Japp! Den var bra! Den var riktigt bra! Sånt + att det var dubbelavsnitt med...bara att luta sig tillbaka igen när första var över. Jag gillade att det var sådana överraskningar i serien...me likes och kommer definitivt att se mer av den. Glenn är en bra skådespelare och jag längtar till nästa vecka!!

Idag och i natt har det blåst rejält här nere i landet..oj oj. Jag hade inte somnat i natt när sambon gick upp vid 5,45...är halvt zombie nu, men blåsten har väl lugnat sig lite. Det är så hemskt och Gudrun minnen sitter där latent och känslan av allt kommer upp till ytan så lätt så lätt... hua.


Sonen har två kompisar här nu. Dom har strömavbrott hemma hos sig och det är klart gott att komma till värmen och lite lagad mat.Det är tvillingarna som det bara inte går att se någon skillnad på...jag kan inte... dom är så lika. Sonen ser skillnad och brukar säga:
- Men mamma det är ju hur lätt som helst! H ser ut så här...och det gör inte O men så har O detta och det har inte H...
Det enda jag ser skillnad på är att en är höger hänt och en vänster hänt...men vem det är det vet jag inte... ;).

Imorgon ska en kompis till tjejen sova över. Det är första gången dottern har en kompis som natt gäst :). Jag hoppas det ska gå bra. Mamman sa igår att dom har jour på telefonen...det är bara att ringa. Själv var jag inte alls för detta att sova över som barn. Gjorde det aldrig vad jag minns... sov bäst hemma och så är det än idag...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag förstår att ni drabbades av Gudrun. Usch ja, måtte det aldrig komma nåt liknande igen.
Fast det blåser rejält här, så når det inte sådana styrkor. Vi får hålla tummarna. Tänker på dej. Förstår ditt obehag.

Det där med lika tvillingar känner jag igen. Jag är en sådan själv. :o) Och jag kan inte se vem som är vem på kort när vi var små. Sen var det lite lättare. Men många hade problem att se vem som var jag.
Sätt olika färger i rosett i håret vetja. c",)
Ha det gott.
Stor kram, Anita

Annika sa...

Här har du en till som INTE kan sova när det stormar därute. Det går inte...jag förstår ju också att du ligger oroar dig för en storm av Gudruns kaliber igen (måtte det aldrig hända igen).
Skönt att det är fredag iallafall, och förhoppningsvis sussar du bättre inatt!!!
Kram!

Camilla sa...

Själ gillade jag inte heller att sova över hos kompisar som liten. Jag minns bara en gång och då gick jag hem före midnatt.

Däremot gillar min dotter på 11 år att sova över och att ha kompisar sovandes här. Det har hon gillat i många år. Första gångerna var på andra sidan gatan så då hade det ju varit lätt att hämta om det behövts, men det har aldrig behövts.

Hoppas du får sova bättre i natt!

/Camilla (aug01)

Kottemor sa...

Hehe, jo inte är det lätt att skilja tvillingpar åt när de är såå lika, du får sätta små namnlappar på dem när de kommer och hoppas på att de ej är så busiga så de byter;)

Usch ja Gudrun vill man ej minnas, då satt vi fast på motorvägen mellan Sthlm och Skåne och träden föll omkring oss, hemskt.

Hoppas det har blåst vidare och allt är bra med er!

Kramar i mängder!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja usch jag tänkte på dig när jg såg väderbilderna på TV. Hoppas det lugnade ner sig snabbt igen och att ni haft en fin helg!

Kramar

Anonym sa...

Nä fy... Gudrun vill man inte tänka på. Det var hemskt verkligen. Minns hur det lät när det flög runt saker i luften som slog upp mot våra fönster... Men hos oss gick inget sönder. Inget fönster menar jag. Men ute... Usch.

Jo, en del köper fortfarande LP och det är ju kul. Men någon stor grej är det ju inte längre. Fast vi har våra framme hemma hos oss och spelar dem ganska ofta. Roligt.

tinaminastina sa...

Hej! Vad kul att hitta hit...tack för snälla kommentaren hos mej! Nu ska jag kika runt lite här..vi ses!
tinaminastina=)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Kikar in för att önska dig en trevlig kväll!
Kram

SweFlo sa...

Tack för besöket! En liten tråkig varning dock... tittade också på Damage soch gillade den. Men hux flux försvann serien, det verkar som om de tyckte att den inte hade tillräckligt många tittare, så när det blev som mest spännande försvann serien! Så gör de här i USA, så fort man fastnat för något så försvinner det helt plötsligt!