onsdag, januari 02, 2008

Vardag igen

Onsdag och det börjar bli lite som vanligt igen.

Ja vanligt och vanligt. Våra tider är helt ur led...ligger man till 10 så
är det inte som det brukar här inte... ;-)...vi brukar ha helt andra
tider men ja... varför kan inte det rubbas när man är ledig?!
Nyårsafton blev så trevlig. Våra vänner från Helsingborg kom upp.
Vi firar alltid med dom och vartannat år hos varandra.
Eftersom vi bor på landet och inte har några grannar precis
jämte oss så hade vi lite smällare. Inte tok många men
ett par raketpåsar med lite blandning.

Familjen kom vid 15,30 tiden och kvällen blev sen... 03,30 slutade vår yatzy tälvlig.. Det är inte så ofta vi ses
så det känns bra att ha gott om tid på oss. Sen stannar dom över
och vi avslutade dagen i går med dom och gick en runda i skogen.
Det är kul för barnen att få se älgspår, det kom ju snö igår!
Våra hönor är med roliga att bära och klappa. Sånt kan
storstadsbarnen uppskatta i massor, det som är självklart för

oss "lantisar". :)

Nu har båda barnen kompisar här. Sambon ringde i morse.
-Stårute på stora vägen med punktering. Så det var bara
att ge sig iväg och hämta honom så han fick hem med mig och
sedan kunde ta sig till jobbet...inte kul att börja jobba med den
starten efter en härlig ledighet...jag börjar inte förren den 8/1 men
det går fort det med.

På torsdag börjar en ny serie med Glenn Close. En av mina verkliga
favorit skådespelare som jag nästan har glömt lite...
Damages heter den och kommer att gå på TV3 kl 21 första gången.
Mer kan man läsa här på TV planeten.
Hon var hemsk i Farlig Förbindelse men bra!
Hon har sådan glöd i sina uttryck..menar det hon säger och
väldigt vacker med!

Idag damp dom andra sommarkatalogerna ner.
Fick H&M för ett bra tag sedan då när man fick
en förhandstitt....o det kunde väl inte jag undgå att inte titta i...

5 kommentarer:

Lallis sa...

Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej vännen!
God fortsättning på det nya året.
Vad mysigt ni har haft det. Stadsborna fick klappa hönorna. Vad underbart! Vi var också hos en hönsmamma på nyårsafton men vi hann inte med hönsen. :o)

Tack för tipset om serien med Glenn Close. Hon är kanonbra.
Den ska vi se.

Må så gott och sköt om dej.
Gjorde du några kort sen?
Är nyfiken förstår du. c",)
Stor kram från den där blåa Anita

Annika sa...

God fortsättning!!!
Vilken mysig nyåshelg, och sen snö som ännu en bonus! Härligt!
Livet på landet låter sköönt!!
Kram!!!

Mindi sa...

God fortsättning på dig med. :)

Ja nog sover man lite för länge sånna här dagar... men jag tycker det är skönt. Får tillräckligt med tidiga mornar då det är skola och jobb så lite sovmorgon gör mig gott. ;)

Stor kram
M I N D I

Fotograferande Maria sa...

Hej! Åh jag ser fram emot samma serie :) Skrev precis om det i bloggen. Kram / maria