söndag, januari 13, 2008

Böcker



Jag har börjat med en bok som jag känner jag kommer att avsluta. Har varit precis hopplös med att när jag väl får hem den från bibblan inte ens läsa ut dom. Det beror inte på att jag inte hinner utan för att jag inte orkar komma in i dom och då blir dom inte bra...jag fortsätter inte. Den jag iallafall har börjat läsa är Mias systrar av Mia Eriksson. Uppföljningen på dom andra som Mia själv skrev och som Liza Marklund var delaktig med till viss del. Jag kom in i den direkt och den verkar jätte bra som vanligt. Gripande att läsa om vad dom har varit med om dessa stackars kvinnor.





Stieg Larsson...alla säger han ska vara så bra... och det är han säkert men han är den som jag inte fixar. Jag har lånat boken 2, två , gånger ( lite smått pinsamt) och jag kommer bara några få sidor och sen är det kört!... Så hopplöst! Vet inte när jag ska ge mig på den första igen...tredje gången gillt?! ;-)~.

Ikväll har vi varit , dottern och jag i hembygdsparken och dansat ut julen... det är så mysigt där. En spelman med sin fiol och lite lagom med folk...mysfaktorn är hög! Sen kommer tomten gåendes bakom stugorna med lyktan ihanden... dlear ut godispåsar till barnen.Återigen uppskattar man så det lilla...att man känner så gott som alla. Barnen springer omkring, tryggt med vem som helst... Livet på landet passar mig perfekt!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och Godmorron ;)
Med mig är det rätt ok. Har haft huvudvärk rätt länge nu, men men... Fast är hemma med yngsta sonen.. han mår inte riktigt bra..
Ha en skön dag!
Kram

Fotograferande Maria sa...

Hej! Åh tack för tipset! Gillar att läsa. Stieg Larsson är SÅ BRA. Kram / Maria

Mindi sa...

Bättre du ger dig på boken du fick av mig i julklapp. ;)Det var ANITA som tipsade mig om den. :)

Kramis
Mindi

Kottemor sa...

Oh så härligt det lät med att dansa ut julen så!:)

Jo, det är riktigt tråkiga saker som skett.
Kommer kanske att skriva mer sen...
En närstående finns ej längre där han bör.


Hoppas allt är bra med er!

Kramar och tack för att du bryr dig!

Ullis sa...

Stieg Larssons första bok är seg i början. Men ge den en chans för den och resten av böckerna är SÅÅ bra!