söndag, januari 20, 2008

Söndag


Det blev inte så stormigt som det talades om , inte där vi bor i allafall. Det är jag så tacksam för!! Vi var utan ström från förmiddagen till 17-18 tiden på kvällen. Det var min jobbe helg men jag hade förvarnat att om det blåser så kör jag inte ner, jag klarar inte att inte vara tillsammans med familjen om det blir så tosigt att det inte ens går att ta sig hem. Så var det ju för en del vid dom andra stormarna...dom blev ståendes mitt emellan fallna träd. Jag hoppas alla andra som var utsatta för blåsten har det bra idag och att det inte blev några större skador. Det verkar som det gått lite högre upp denna gång i landet och värst vid kusten. Tänker på er alla...jag vet hur det är.

Nu är helgen avklarad. Det känns skönt. Vi har börjat med ett nytt schema program som heter Invision och det har gjort att vi har varit 2 mer personer denna helgen och det har märkts. Det har gått snabbt. Vi har haft det trevligt och då går det alltid bra. Drömde om mitt gamla jobb i natt. Det var länge sedan jag drömde... jag stod där i köket på avdelningen, höll på med disk och lite av varje ,vet att jag kände att jag ångrade mig att jag gick tillbaka till vården... vaknade och upptäckte att det var ju bara en dröm...jag har mitt jobb kvar och blev riktigt glad igen ;-)...ett tecken på att jag trivs och valde rätt. Till sommaren är det 4 år sedan jag bytte yrke...tiden går fort!

Är lite avis på min kusin...hennes sambo har fått en resa av ett företag till Karibien! Han är säljare och det har väl gått bra antar jag så det är väl lite av en mutresa...men ändå! Karibien!!!! :)!! Så roligt för henne för dom har inte rest så mkt och speciellt inte långresor! Så jag unnar henne det så väl men lite avis är jag trots allt ;).





5 kommentarer:

ikas sa...

Ja, här har det minsann blåst! ast vi upplevde ändå att det blådte mer dom andra gångerna. Denna gången har allt hållt + att vi hade ström hela tiden.

En resa till Karibien är ju aldrig fel.

Kram!

Anonym sa...

Skönt att stormen inte blev så stark som befarat! Och att helgen har förflutit bra.. :)

Åhå, jag skulle inte heller ha nåt emot en resa till Karibien! :)

Kram!

Anonym sa...

Tack för titten :) hoppas ni har det gått och skönt att det inte vart mera storm! Visst är hon söt lillvoffsan på bilden :)

Ha de!

Camillas blogg sa...

Vad skönt att stormen inte blev så farlig hos er! Här nere blåste det inte alls så mycket..
Vad lyxigt att bli bjuden på en resa till Karibien! Gud vad glad man hade blivit! :)

Kram Camilla

Annika sa...

Vad skönt att det inte blev så farligt. Läste ju lite om stormen i olika tidningar. Nu kan du dra en suck av lättnad för denna gång..
Kram!