tisdag, maj 01, 2007

Valborg

1 maj och en ny månad , igen.

Det går så fort tycker jag och man undrar var tiden tar vägen!


I går var det valborg. Min pappa och kungen bla. fyller år. Vi var hemma hos mina föräldrar och firade lugnt och stilla. Flaggan var hissad och det är lite högtidligt eftersom det är så mycket folk överallt. När vi körde hem åkte vi förbi ett par majbål och det var raketer med på ett ställe. Slås av att det är så många unga som vinglar fram. I mina ögon är dom barn. Det är tragiskt men man hoppas att dom har kul och inget farligt händer.




Mamma överraskade oss igår, eller barnen rättare sagt. I flera år har hon köpt Kalle Anka tidningen! Jag älskade ju själv den tidningen och igår hade hon tagit fram ett gäng från 2002! Sån blir man när man är mormor sa hon bara lite pillimariskt. Nu kan ju sonen själv läsa dom o det var så kul! Det väntas mer nästa gång vi kommer dit. Hon pratade om kartonger....sicken en va ;)!




I em kommer en tjejkompis till sonen. Dom har lite gott öga till varandra och han lovade att ringa henne som idag när jag hämtade på fritids i går. Hon sa att det var så länge sedan dom lekte o gav honom en lite invit där .... Hennes lillasyster är kompis med dottern så dom två ska med leka. J tyckte att då kunde jag och hennes mamma leka med idag ... o hon är så trevlig så vi har fikat några gånger också men idag blir det nog inte. Ska fortsätta med planteringen av mina rosor i em tänkte jag.

7 kommentarer:

Mindi sa...

Jag läste också Kalle Anka under en period när jag var liten. :) Det var väl inte min bästa tidning men det fanns ju å andra sidan inte så-å många tidnignar att välja på då. ;)

Kul med nya rosor! Jag har varit ute och rensat i ena rabatten så nu har jag baaaara de två stoooora kvar... pust. ;)

Kram kram

ikas sa...

Snäll mormor.
vad är det för rosor du planterar?
Tývärr kommer inte jag och rosor överens

Camillas blogg sa...

Vad snällt av mormor!! Jag läste också Kalle Anka när jag var liten, och sonen läser den ibland!

Kram Camilla

Fotograferande Maria sa...

hej! åh vad roligt med kalle anka :) kram / Maria

Anonym sa...

Är det svårt att odla rosor? Är de krävande osv? Kalle är ju hur kul som helst:)
Ha en fin dag i solen.
Kram Lallis

Annika sa...

Åh vad underbart med katonger fyllda med Kalle Anka!!! Jag älskade den tidningen när jag var barn!!! Påhittig mormor, måste jag säga!

Anonym sa...

åh vad underbart gjort av mormor!!!!