måndag, maj 07, 2007

Måndag igen

Den titeln har jag haft förut.. ;)

Kanske är det så att jag ofta har någon liten stund här för mig själv just på måndagar. Lämnar dottern på dagis vid 9,00 och börjar jobba vid 11,00. Då är det avkoppling att sätta sig här en stund.


Denna helgen har gått fort. I fredags var jag och barnen hemma hos en jobbarkompis. Ytterligare en tjej var där med sina två barn. Bara lite em. fika och prat. Supet mysigt och så trevligt i all sin enkelhet. Barnen lekte bra med. Vi fick dessutom en titt i deras husvagn som dom köpte i valborgshelgen. Jag måste säga att det verkar roligt...har svårt att se mig som en husvagnsmänniska men men... när vi var där inne o A pratade om inredningen o allt dom skulle köpa ...Denna helgen drog dom iväg till Halmstad och skulle hälsa på lite släkt och vänner som har stuga där nere.

I lördags hade vi gäster. Den familjen som vi åkte till VM iTyskland förra sommaren med. Alltid så kul att träffa dom o barnen har alltid så himla kul! Dom ska till Disney World Paris i början på juni! Ännu något som vi också verkligen vill till!! :) Blev inbjudna till midsommar att fira det med dom och det vill vi gärna! Sen bestämde vi att vi gör något i hop med i sommar...om så bara en dagsutflykt. Efter en hel vecka i Tyskland i sommar och det som gick så bra så vill vi göra något i hop igen.


Igår fick vi hem en ny liten sak. Vår efterlängtade gräsklippare som man åker på! Sambon klippte gräset framför ladugården o det brukar man få göra på en kväll... nu var det gjort i ett vips! Suveränt! Det var vad vi behövde. Köpte en klippare på K-rauta som öppnade i närheten av var vi bor...den var sänkt med 8000:-. Frontklippare vilket är bättre då man kommer åt lite mer i vinklar o vrår. Lik denna men det är inte samma riktigt.


Jag och min lilla tjej var uppe hos grannen i går. Där hon brukar rida... en fölunge var född och den var 53 cm hög. Behöver jag säga hur otroligt söt den var!!!? Man bara smälter så ... :). Det är bla. minihästar hon har så dom blir inte så värst höga.
Hoppas alla får en härlig vecka!

2 kommentarer:

Mindi sa...

Vad skoj att du är tillbaka. :)

Jag skulle också vilja åka till Euro Disney..... vill gärna göra det innan barnen blir för stora också. ;)

Kram kram

Anonym sa...

Cool gräsklippare. Är ju just nu på semester i USA tre veckor och här ser man många sådan (undrar just varför...)och då har de inte stora gräsmattor..
Jag har gjort om på vår hemmis nu umder semestern, kom gärna och kolla :)