torsdag, maj 24, 2007

Jack


Igår var sonen med våra vänners dotter som fyller 19 år i sommar på premiären av Pirates of the Carabbian 3! Han var helt uppslukad av detta och kom upp på morgonen som ett skott. Dagen som kom var ju så härlig! :) Inte nog med att man skulle på bio utan man fick komma hem till E innan och äta kvällsmat, sedan åka ner med henne i en vit cabbe golf och gå på bio :).
Dom har en speciell relation de där två. Dom ser varandra som kusiner och E´s mamma o jag är som systrar. Vi har inga egna syskon men vi har varandra..... :)!

Vi andra gick på dotterns dagis fest men vill gärna se filmen med vad det lider så det blir nog till att köpa DVD filmen när den väl kommer. Jag tycker han är charmig den där piraten!

Det var en härlig kväll på dagis med. Vi fick jätte fin sång sjungen för oss och korv o kaffe. Trevligt att träffa andra föräldrar och umgås lite så lättsamt. Det var en jättetrevlig tipsrunda med många kluriga frågor. Tur att dottern var med! En mamma som jobbar på ett annat dagis berättade att dom hade ordnat en kväll för deras föräldrar men det var bara 8! som hade tackat ja så det ställdes in. Tror jag det! Sen hade dom visst frågat varför... o sagt att ja man har ju så mycket nu i maj. Men det har väl alla?? Det finns något som kallas prioritering och då får man kanske välja barnen där... ;)?

Imorgon är det rally här och jag är utestängd från mitt hem mellan 12-23. Ja hade jag inte skulla jobba mellan 14-20 så hade jag ju stannat hemma o inte brytt mig men nu måste jag ju ut o det är så galet så det är inte klokt... :(( Sur sur är jag. Ska ringa en granne o fråga om jag kan ställa bilen där när jag kommer från jobbet o sen får jag gå någon km i skogen för att få komma hem.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vi har inte sett "Pirates 3" ännu, och jag har ingen större lust. MEN Jack är läcker. Gillar Johnny Depp! Han är verkligen som klippt och skuren för rollen.

Låter som en bra kväll på dagis...

Rallyt låter ju inte sådär jättekul att ha inpå knuten. Förhoppningsvis kan du "koppla bort" det.

Mindi sa...

Vilken LYCKA för sonen!!!
Det är ju sånna där minnen som man bär med sig i livet - Täk när jag var 8 år och fick åka cab med xx och gå på bio!!!! :)

Mysigt med festen på dagis! Själv så håller jag och en mamma och planerar en avslutningefest för våra barn som slutar trean och ska upp i fyran där de kommer att delas. Det blir inget märkvärdigt så ja mer än att vi ska grilla, leka lite och bara träffas. Men jag tror att både barn och vuxna ( en del i alla fall...) tycker det är roligt. :)

Kram kram
M I N D I