lördag, maj 19, 2007

Sådant väder



Fy vad trist väder idag. Det regnar massor. Tänk vad vädret påverkar en!



Tänker på en tjej på jobbet som har sin bröllops dag idag. Ett stor bröllop med över 100 personer. Nog önskade hon sig vackert väder men det betyder väl lycka med regn i kronan, om hon nu har någon? ;). Önskar H och D all lycka!



Barnen är med kompisar. Dottern har jag lämnat hos sin kompis och sonen har en här hemma hos sig. Dom sköter sig så bra själva och man behöver bara finnas där... det ger en plats till lite egen tid.

Jag kom av mig igår med rensandet i vinbärsbuskelandet. Vi har ett stort land med gamla buskar som ger fina bär. Brukar göra lite saft på dom. Hemma kokad saft är klart bäst! Nu hade ogräset tagit överhanden och jag har gjort halva ungefär. Får se hur det blir i morgon för som det är nu vill jag inte hålla på med det i regnet. Tänkte flytta över lite jordgubbsplantor dit med som har stått i ett "övergivet" trädgårdsland som växt igen. Bland vinbären har vi bla lite blomplantor med och en oregano växt. Det får plats med jordgubbarna med... :) .


5 kommentarer:

Anonym sa...

åh, lite sol hoppas jag brudparet fick på sig. Det vill man ju gärna ha också...*ler*

fick hem båten från USA? Specialare eller??

AnnaHanna sa...

Å är du en sån energisk själ som gör egen saft å grejer?
Säkerligen fantastiskt gott.
Jättefin bild på löjtnantshjärtana, hoppas ni haft en skön helg trots lite regn idag.

Anonym sa...

Vilka fina bilder:)
Och så duktig du är. Det är ju himmelskt gott med hemmagjord saft.
Jag vann tävlingen genom Caliber Media. Man gick med och så tipsade man sina vänner. Det var eg. en vän till mig som vann men eftersom att jag hade tipsat henne så vann jag med. :)
Kram Lallis

AnnaHanna sa...

Just ja,lite roligt med tanke på att du jobbar där :-)
Vi har haft underbart väder idag, hoppas ni också fick.
Kram //Anna

Annika sa...

Jättefina bilder!!!
Hoppas brudparet fick lite sol iallafall. Regn i kronan är nog bra, men det är nog sol man vill ha på sin bröllopsdag.
Låter iallafall som om du hade en skön dag.