söndag, maj 13, 2007

Tidigt ute


I veckan kom den. Höstens H & M katalog. Inte kunde jag låta den ligga
där inplastad och inte öppna den fastän man inte ens hunnit med att
använda kläderna som precis kommit från sommar katalogen!
Nä, jag har bläddrat i den, funderat på vad jag vill ha och skrivet ner en del.
Sån är jag! Tyvärr är det ju så med att man vet ju att så mycket tar slut fort och
på något sätt känns det bra att nu vet man att man får det... ;) I allafall intalar
jag mig att det är ett bra argument varför jag ska beställa höstkläder innan maj har gått ut.


Idag har jag varit så trött. Vi var hos grannar igår kväll och såg spektaklet på TV.
Tycker det är ett spektakel. En svåger festival där grannländer röstar på varandra och
östländerna har så gott som fått sig en egen tävling. Håller med en skribent i en kvällstidning
att det är nog så att Melodifestivalen dog i går... ledsamt men ett faktum. Inte är det
en rättvis tävling där man så tydligt ser hur rösterna fördelas. Dock var kvällen hos våra vänner mycket trevlig. God mat som bestod i lax som vi fiskade för några helgen sedan. Han rökte dom när vi var hos dom. Underbart!!! Sen fick vi nypotatis! och svenska jordgubbar...mums!
Är lite sega i dag som sagt var... ;).


Min kusin och hennes familj stannade till idag. Hennes sambo är med i styrelsen för en båt
klubb vi vill bli med i och få en båtplats på. Nu hade det blivit en ledig och vi blev så glada!
Åkte och tittade på platsen och det blir perfekt! Tog hem pizza efteråt och nu är man så där
övermätt som man kan bli...

Ny vecka på ingång. Jag jobbar två dagar, måndag och tisdag...sen fritt i fem dagar.
Helt ok! :0)

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag såg inte esc, men jag vet ju hur det har gått, och jag har kyssnat på vinnarlåten (urtrist). Trist att festivalen verkar ha spårat ur. Verkligen.
FÖ låter det som en mkt trevlig kväll!

Mindi sa...

Åh nu påminde du mig om en sak... jag skulle ju göra en beställning från Bon ´a partes höstkatalog... och sista dagen var i går. :( Fasiken jag missade det. Det går ju att beställa kläderna sen men man skulle få sånt gulligt matsäcksset till barnen. Asch då!

Tänker på dig!

Kram kram

Mindi sa...

Fniss... näe det var barnen som gjorde soppa ( geggamojja...) och sen kom de på den briljanta idén att bada fötterna i soppan också. ;)

Kramis!!!