fredag, maj 11, 2007

Färgrikt


Det finns gula på ägg och det finns gula på ägg...

Detta ägg åt jag igår och även om jag är så van vid mina kära hönors ägg så blir jag alltid lika förvånad över att dom är nästan orange ibland. Den tid på året när man behöver köpa sina ägg, tro mig det är inte kul, då ser man ju skillnaden än mer. Även om det heter att hönorna är frigående så har dom ju inte den friheten som tex mina o många andra hönor har det. Att få gå o äta gräs, en o annan insekt och en mask. Det gör gulan så otroligt fin! Sen den goa smaken som kommer till, det är ju inte helt fel. Pannkakorna får en väldigt fin färg med ;)

Idag på fm har jag och dottern varit i byn och handlat presenter. Det är två kalas i helgen och på det ena ska både sonen och dottern gå. Sen har vi ett "vuxen"kalas ikväll och min faster har fyllt år men där har vi inte hunnit gratulera än. Imorgon ska vi till grannarna och se melodifestivalen och då ville jag ha med mig något litet bara till dom... Shopping av stor kvantiet med andra ord.

Iallfall har jag fått lite lust att förändra här så det sysslade jag med en stund i går...är ledig 4 dagar nu och det är sååååååååå skönt!

Trevlig helg!

8 kommentarer:

Annika sa...

Vad mysigt att ni har frigående höns. kan ju bara tänka mig att äggen från dina hönor är så goda!

Vilken fin blogg du har, återigen!!! Tänk om jag kunde fixa fram ngt lika fint!!!

netha sa...

Va fint du fått det på sidan och den där gulan ser ju bara så god ut. Jag älskade när vi hade hönor och kunde plocka ägg varje dag. Det saknar jag minsann.
Kramis och ha en bra helg.

Anonym sa...

Så sugen på ägg man blir då! *L*

Visst är det skoj med gamla bilar, man glömmer nog aldrig de första :)

Nu skall vi fara till IKEA, trevlig helg! Kram

Mindi sa...

Jätte fint har du!!!!

Ibland får jag ägg utav en kompis som har höns och det är verkligen skillnad!!!

Försök nu att ha en riktigt skön helg min vän... själv drar jag på party om en dryg timme. ;)

Kram kram kram
M I N D I+

Anonym sa...

Å, vad länge sedan jag var här! Bra att du skrev en kommentar, så jag blev påmind att skutta hit.

vi är supernöjd med dotterns fleece jacka! Den är dessutom vattentät om den använts rätt. OBS den får inte tumlas och inte vara i torkskåp. Håller tummarna för att aktionisten varit noga med det.

Lycka till
kram
Linda

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad FINT du har gjort om! Du är så pysslig!

Mysigt med egena hönor och såna ägg smakar verklgen godast. Fast just nu har ingen i närheten hönor, men svärfar hade alltid det förut.

Ha en riktigt avkopplande helg och vad rädd om dej!

Kram från Eva

Anonym sa...

Vilken härlig färg på ägget! :)
Vi brukar köpa lokala ägg, och de är stora och så där orangegula i gulorna.. mycket, mycket godare än de små äggen från Kronägg (?). Kan ju verkligen tänka mig att helt egna ägg är ännu bättre! :)

Hoppas du har haft en skön helg, och att du fått vila upp dig!

Vad fint du har gjort här. Du är så duktig!! :)

KRAM!!!

Anonym sa...

Åh vad jag också önskar att jag hade lite höns och kunde gå och plocka mina goa ägg själv:)
Underbart!
Ser sååå gott ut!
...kanske grannarna i vårt lilla villaområde kanske inte tyckt detsamma men mysigt hade det varit:)

Kramar i mängder!
/Balder