tisdag, maj 29, 2007

Nu blommar löken










Igår när jag var i källaren o letade efter något i en hylla hittade jag denna bortglömda lök från en jul från minst 2005! Den stod då lite böjd och började att vilja blomma! Tänk vilken kraft det finns i de där knölarna! Jag har ju inte precis vårdat den med kärlek , eller ens vatten...















När vi var på basaren tidigare i våras köpte jag denna växt som vi kallar "Mor o barn". Det växer ut små sticklingar i bladvecken på de stora bladen. Jag har haft en sådan tidigare och nu tycker jag den gör sig lite fint på det lilla bordet på uteplatsen. Jag tror dom tog 5:- för var stickling o det är ju som hittat :).












Nu ska jag iväg på ansiktsbehandling! En gåva från arbetskamraterna när
jag fyllde 40 år...o nu kände jag att jag vill göra det.
Dottern är på dagis för att gå med till skolan så jag är liksom helt ensam på förmiddagen ... gott.
Båda kommer med skolbussen efter lunch.

6 kommentarer:

Anonym sa...

wow! Sicken amaryllis. Otroligt!
Den sär mor o barn var ju söt!
Ha en fin kväll!

netha sa...

Ja julblommor är vackra alla tider. :-)
Den vita älgen var fin.
Grattis i efterskott, 40 minssan, ja då kan behöva lite mys. Huvva, vad jag skulle behöva en massa pyspys för jag är ju över 50. :-)
kramis

Mindi sa...

Vilken fin ÄLG! :)

Kram kram
M I N D I

Anonym sa...

Ja tänk vilken kraft det är i en lök. Såg din fråga i min blogg, Jo svärfar jobbar där via ett samarbete med ett svenskt och ett amerikanskt bolag, svärmor är hemma fru :)

Annika sa...

GRATTIS!!! Välkommen till oss 40 åringar ;-))) Fast jag får numera lägga till en 1 också!
FINA bilder. Gillar dina vita krukor och din älg!! KUL!
OCH vad kul med amaryllisen!!
Kram!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilken livskraftig blomma, häftigt!
Det vita arrangemanget tycker jag är supersnyggt! Det är alltid så fint hemma hos dej, du har bra smak! Jag kikar in och njuter.

Ha en riktigt skön helg och njut av ansiktsbehandlingen!

STOR KRAM från Eva