söndag, april 29, 2007

Vilka dagar!



Hur kan man annat än bara vara tacksam för denna vackra årstid?!
Åkern är nyodlad. Bonden har sått nytt. Det känns som en nystart även i jorden. Snart blommar häggen...vackra årstid. Välkommen!




När man går upp på morgonen och solen är på väg upp... Det är så otroligt vackert!
I morse stod jag länge och bara njöt av naturen utanför mitt hus. Humlor o annat surrar oavbrutet i körsbärträdet och det är mer än skatparet som har bestämt sig för att bilda familj och bosätta sig i trädet som har mycket att stå i. Det är så intressant att se hur de "äkta makarna" jobbar med sitt hus :). Dom kommer med pinnar o boet blir bara större o större. Det är lite rörande att veta att just dom två har bestämt sig för varandra och kommer att hålla i hop livet ut. För det är så dom gör skator. Det är inga lösaktiga fåglar ;).


Jag har jobbat i helgen och jobbar till middag imorgon. Sedan är jag ledig 1,a maj. Ska försöka plantera färdigt mina rosor jag köpte förra helgen. Har satt hälften av dom ikväll. Det är kul att förnya lite. I det landet som är ett rondell land, dvs ligger mitt på uppfarten och är en rondell man kan köra runt har det mest varit blå viol och funkia. Nu har jag valt att ha kvar funkian och sätta dit lite rosor med, av den gammaldags sorten.




Tack för era gulliga ord till mig på sistonde . Jag har inte mått så bra ett tag.
Har sovit dåligt under ett par veckor , vaknat alldeles för tidigt på morgonen.
Ja ibland har det fortfarande varit förnatt...vid 23,45 funkar det inte att
vara som vanligt om man vaknar och inte kan somna om.
Var hos läkaren i veckan som gick och nu känns det bättre. Det var första gången
jag tog ett EKG , som tack o lov var bra. Man känner sig ganska liten när
dom sätter igång med prover och sina undersökningar. Man vill inte vara sjuk
och framför allt vill man inte att dom ska "hitta" något som man knappt själv
känner till...

Kram på er!







2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Men åååå vad vackra foton!!! NJUTER!!!

Vad skönt att du börjar må bättre. Jag håller tummarna att du börjar få sova gott igen.

Stor KRAM från Eva

Anna Malaga sa...

Underbara bilder, jag fâr Sverigelängtan när jag ser lummiga hagar.
Hoppas du snart mâr bra.