måndag, april 16, 2007

Vilken helg!




Det har varit en så härlig och solig helg. Så klart har man försökt att vara ute så mycket som möjligt :). Jag tror vår Måns med tycker att livet är ganska härligt på så där lite äldre dagar. Han är 13 år i år och kungen av katter hos oss.



Vi tog tag i vårt staket i helgen med. Högtryckstvätten gjorde susen! Ser ni skillnade?!! :). Sonen omvandlade genast den till ett vapen och kulspruta så tom han tyckte det var kul! Det runda landet i bakgrunden täntke jag sätta lite olika rossorter i. Tror det skulle bli fint där. Maidens Blusch...rosa gammal rossort...




Igår följde vi med våra grannar och vänner till ett laxfiske. Man fick ta upp 3 laxar per fiskekort. Sonen var väl den som lyckades bäst. Han hade två på kroken men dom simmade i väg. Vår familj fick inte en enda firre! Dom andra två familjerna fick bra med fisk ... Nu hoppas vi få avsmaka dom en kväll framöver ;). Det var en härligt avkopplande dag vid vattnet och solen stekte...jag hade glömt smörja barnen. Det hade faktiskt behövts...



Så såg jag mitt Mullvaden i lördags med. Reprisen dock. Tycker det är en dum tid den fått vid 19 på fredagar. Då sitter oftast vi och äter iallafall. Fast vid 16 tiden en lördag är kanske heller inte den bästa när det är så juvligt ute. Hans Fahlen är iallafall så trevlig så :).

10 kommentarer:

Mindi sa...

Ja det har verkligen varit en härlig helg!!!! :) Och fortfarande är det lika härligt ute. Efter kvällsmaten nu straxt ska jag och sambon ta oss en lång promenad. Fåse om vi kan lura med oss barnen men den stora är rätt så lat av sig. ;)

Jag älskade Mullvaden förra gången det gick så jag såg fram emot att följa det då det började nu. Men jag har missat nästan alla avsnitt. Urtrist!

Kramis

Camillas blogg sa...

Ja, vilket underbart väder det har varit nu!! Ser att det är 19 grader ute just nu fast kl är efter kl 19 på kvällen. Härligt!!

Vilken skillnad på staketet!! Kan tro killen tyckte det var roligt med högtryckstvätten!

Kram Camilla

Ella sa...

Ja visst har det varit härligt? Det är ju som sommar och inte vår.

Cecilia sa...

Kikar tillbaka...Vilken söt kisse först och främst.Verkar till att ha varit härligt väder i Sverige.Saknar att inte kunna njuta av det nu när det fullkomligt exploderar i naturen.
Vilken skillnad på staketet,roligt när det märks så väl.

Malin E sa...

Ja OJ vilken skillnad det blev på staketet! Jättefint blev det! Visst har det varit helt underbart i helgen!!
Kram Malin

Annika sa...

Men WOW!! Vilket väder ni hade!!! Tänk att kunna klä sig sådär i April i Sverige!!! Otroligt!
Jodå, nog syns det att staketet fick sig en tvätt alltid.

Kramar!!!

Bloggblad sa...

Hej - idag går man inte ut sådär bar hos oss... det blåser värsta nordan nu.

Jo, mattespökena, jag har bara målat med tuschpenna på bönorna. Sen ritade jag ett slott med svarta fönster i lagom storlek och lät spökena flytta in och ut.
De tyckte att det var jättekul, men svårt. De räknade på fingrarna så de trasslade in sig i varandra. Du får väl ge hans fröken min bloggadress :)
Lycka till! Kul att du hittade till mig!

Jag känner igen bilden uppe till vänster. Hon som gjort den har jobbat åt samma bokförlag som jag.

Anonym sa...

hoppas den här helgen blev lika bra!

Anonym sa...

Vilken fin bild på kissen och vattenpumpen! Vi har ju katter själv och jag vet hur svårt det kan vara att få en BRA bild på dem. De sitter ju sällan stilla och man får ta ett antal bilder innan man blir nöjd!! Haha!

Mullvaden har jag inte följt, men jag håller med om att Hans Fahlen är trevlig att se på!!! ;)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Rosie! :)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad fina foton du tagit! Katten vid vattenpumpen gillar jag jätte mycket.

Vad häftigt med högtrycken och staketet, jag förstår att sonen tyckte det var skoj! Vilken skillnad.

Mullvaden har jag tänkt se, bara för att kika på snyggingen Hans Fahlen. Men eftersom den går på så tokig tid har jag missat alla avsnitt. Så du får gärna berätta om det var sevärt.

Kram från mej