fredag, april 13, 2007

Värme igen :)

Nu så känns det bra igen. Det är soligt och varmt. Vi hade 19+ i skuggan igår em.
Vår numera isolerade uteplats är varm o go långt in på kvällen. Det har sambon gjort bra. Han la några timmar på att sätta vindpapp under och sedan lägga dit frigolit. Stor skillnad!! Jag hade några timmar för mig själv i går em då barnen var hos kompisar och när jag satt där i solen tror ni inte dom kom med skogsmaskiner. Stannade utanför vårt och brölade som bara den. Dom skulle ner i skogen bakom vårt. Samtidigt kom bonden och spridde gödsel så sen var den mysiga lugna luktfria stunden slut... jaja det får man ta. Det var som när jag körde o hämtade dottern hos kompisen så slogs jag av hur underbart man bor! Snirkliga landsvägar förbi djur och natur...det är värt alla strömavbrott och slaskiga vägar på vintern av att bara får vara så nära naturen och lugnet. Det är så vackert överallt !Övertygelsen om lantlivet blev stark igår även om jag aldrig tvivlat :). Nej vi är inga villakvarters människor, även om jag är uppvuxen i ett sådant och vet precis hur det är. Detta är livet!







Igår syddes det gardiner till lekstugan som nu kan beräknas som färdig. Jag la några timmar på det i påskhelgen att tapetsera den:). Dottern är så nöjd. Tapeterna bara fanns där i en affär i en utgående kollektion = billigt pris. Det var som gjort för lekstugan! Det är riktigt kul att inreda så puttefnutte litet ;). Gardinerna är några gamla som jag har haft i ett sovrum en gång och som nu gör sig mycket bättre i lekstugan :). Jag har ju själv älskat att vara i denna lekstuga som barn och hur många gånger har man inte städat och donat i den. Skött hushåll ;). Igårkväll var det kvällsfika i stugan och mysigt!


Igår kom sambon hem med denna skiva :). Jag hade frågat om han inte kunde köpa den på jobbet och det hade han visst redan gjort. Dessutom med atuografer. Dom säljer det. Sonen var mäkta imponerad och dessutom när pappa berättade att han har pratat med Ola några gånger genom jobbet, det var stort. Vad pratade ni om då?? tss. Kan tro att det är att jämföras med ABBA på min tid :).


5 kommentarer:

Stina sa...

Ja, visst är det skönt med värmen. Ha en bra dag. Kram Stina

Annika sa...

Vad fint du beskriver lantlivet. Nu vill jag nästan flytta ut på landet jag också. kan tro att det har otroligt många fördelar!

Himla trist att du skulle bli störd av skogsmaskinerna när du hade en sådan skön stund i solen och värmen.
Just nu klipper trädgårdskillarna gräset här hos mig, på våra allmäningar. Som sagt, det låter :-)

KRAMAR!!

Mindi sa...

Så fint det blir i lekstugan. :)

Vilken glädje när sambon kom hem med DEN skivan och dessutom med autografer till. :) När vi var på melodifestivalen så ville lilla tjejen såååååå gärna ha deras autigrafer då hon är ett stort fan utav dem. Fåse om jag kan fixa det på något sätt? En liten fråga bara hur menar du att de säljer skivan med autograf på sambons jobb?

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Tittar in och säger hej! Visst är det skönt att det är varmt igen :)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag kan riktigt leva mej in i din känsla när du berättar om livet på landet. Det låter så härligt! Och så vackert som du bor förstår jag att du stortrivs!

Lekstuga, vad mysigt!

The Ark bara växer i mina öron. Helst "Absolutly no decorum" (är det så den heter?).

Kramar från mej