fredag, juni 29, 2007

Lite sol



Idag är himlen ljusblå på sina ställen! My good! Det är något man inte är van vid sedan en tid tillbaka.

Surfade lite igår, tänk så mycket tid man har när man har semester! ... Gick in på Skopunkten som har rea och beställde lite skor. Nu fick jag ett mail. Dom har skickat dom! Snabba ryck. När jag var i stan igår provade jag dom i affären...kunde ju lika väl köpt dom där så jag sluppit frakten på 39:- men inte kunde jag veta att jag skulle hamna där lite längre fram på kvällen ... :). 39:- är inte mycket...en veckotidning...jag brukar översätta priser i tidingar o dom slänger iallafall jag när jag läst dom eller ger vidare till en vän. Det med att göra om priser till tidningar är kanske för att stilla ett dåligt samvete...?


Igår bara var vi barnen o jag.. mitt favorit uttryck, Bara va.
Vi ägnade oss åt spel och plocka smultron i regnet o trä dom på strå. Sonen fick "Pirater och skatter " när han fyllde år och det invigde vi igår. Jag tycker det var riktigt roligt och det hände lite hela tiden.
När sambon kom hem fick han idén om att vi kör in till stan o fixar nya pass till honom o barnen. Polisen hade kvällsöppet till 19 så hux flux fick man rätta till håret o se till så det man hade på sig var rent... o det var det inte. Jag hade rensat i akvariet och då blev jag lite mjuggig av smutsigt vatten. De stackars fiskarna hade inte fått sin omsorg som sig bör på den sista tiden men nu har dom det rent o fint :).

Idag funderar jag på att städa bilen...det behövs verkligen konstaterade vi igår och man får nog passa på när man kan dra ut dammsugaren... så den inte blir blöt menar jag. Sonen ska iväg till kompisar nu på fm och vi får väl åka o handla en sväng med....
Jag trivs med att vara ledig... :)...ska man bli hemmafru kanske? Nej då hade jag nog saknat mina arbetskamrater o framför allt lönen!



Inga kommentarer: