söndag, juni 10, 2007

Båtdag






Idag har vi varit ute på sjön mest hela dagen med vår båt.En riktig pärla är vad hon är. Här på ön kan man bada på en jätte fin strand. Vi var nästan själva. Bara en båt till var där. Vi solade, fikade o bara njöt. Jag läser en så bra bok av Kristin Hannah som heter "Flickan som kallades Alice". Bak till i båten kan man höja sätena så det blir en solbrits...ni kan tro att jag hade det bra där med min bok ;).

Sen körde vi upp till en annan ö där min kusin o hennes familj var. Deras barn o mina leker så bra så det var en jätte trevlig em. Det var länge sedan jag badade så tidigt som den 10 juni!





Farmor o farfar var med i fm när vi la i båten...det är inte så lätt att backa o få till det så det blir bra... Det gick iallafall och nu ligger hon där på vår båtplats...vi funderar redan på när vi ska ge oss ut igen. På torsdag kanske? ...Då har det varit skolavslutning. Barnen ska till farmor o farfar o sova över där ett par nätter . Så vi är helt själva o som sambon uttryckte det...på fredagen blir han helt själv...herre gud vad ska han göra då?? :)Jag åker nämligen till Göteborg på fredag morgon för att se Mamma Mia showen! Ska bli så kul!!! :) Vi är fyra tjejer... Min väninna från skoltiden och sedan min kära "stora syster". Ja det är det inte men hon har alltid funnits där...våra föräldrar har alltid umgåtts o vi är båda två utan syskon... Hon o hennes dotter följer med. Dottern tog för övrigt studenten i fredags o det var en härlig dag!


Avslutar med en bild i em på min kusins båt o familj :).




5 kommentarer:

Mindi sa...

Förstår att ni hade en alldeles ljuvlig dag i dag. :) Vilka härliga kort!!!


Ja mina vallmoplantor är perenner.... Jag gav en sån planta i present till en vän en gång. Året därpå hade hennes planta brett ut sig ordentligt i hennes rabbat. Men mina plantor är lika stora vart år så jag vet inte om det finns olika? De där små vallmoblommorna de förökar sig ju himla lätt och vips så har man dem överallt... i gruset osv. ;)
Jag älskar verkligen dessa jätte vallmo men det är bara så synd att det är så kort blomningstid och i år var det extremt kort. :(

Ha det allra bäst

Stor kram

Camillas blogg sa...

Vad underbart ni verkar ha haft det när ni var ute med er båt hela dagen! Så mysigt och avkopplande!
Jättefina foton! :)
Själv stressade jag mest runt i affärer.Skulle ha sandaler till mig själv och dottern ville ha nya ballerinaskor till skolavslutningen..

Kram Camilla

Anonym sa...

ljuvligt att åka ut med egen båt! Ser dessutom väldigt fin ut!!

Snäckan sa...

Kul med mamma mia! Har sett musikalen i London men inte i Sverige men min mamma som sett både och säger att den är superbra! Kram

Fotograferande Maria sa...

Hej! Det ser underbart ut!! Kram / Maria