måndag, juni 25, 2007

1:a dagen

Jag skulle vilja ha en sådan här att ligga o bara va i. När en stor lönn blåste ner förra sommaren så försvann skuggträdet där vi hade en hängmatta fäst. Själva stammen står kvar och det går att hänga i men det är skuggan jag skulle sakna... får kanske strunta i det och bara gå på känslan att kunna ta en tupplur igen i denna underbara vilsak. Får ligga och titta på annat än trädkronans härliga blad.


Ja idag är det min första semester dag! Det är rätt tidigt att gå veckan efter midsommar men jag har ju SEX veckor och ska inte vara tillbaka på jobbet förren den 9/8. Det låter väl som ganska länge!

Det är dagen efter kalas idag. Barnen sover länge. Dottern kom upp nyss och vill att vi ska spela badminton, hon fick racket igår när storebror fyllde 8 år. Det var kalas med släkten och han fick så mycket fina saker. En skattkista av sina "kusiner" , playstation spel, leksaker... jag förstår att han var nöjd!


Ska hämta kompisar på dagis/fritids till barnen vid 13 så det blir full lek här under dagen. Det är lite det jag känner att jag är hemma med dom för de här två veckorna innan sambon tar semester. Då ska dom få leka så mycket dom vill :). Härliga sommar lov!

4 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

hej! snygg ny layout :) låter härligt med 6 v semester!!! jag är mammaledig till 20/8 då ja börjar skola och mannen at över kram!!

Camillas blogg sa...

Hej!

Så fint du har fått det här! Superfint! :)
Låter underbart med 6 veckors semester! Jag ska jobba 2 veckor till, och är sedan ledig i 4 veckor. Längtar!

Kram Camilla

Ella sa...

Å så härligt med så mycket ledighet. Grattis!

Fotograferande Maria sa...

samma väder som här!