onsdag, juni 06, 2007

6 Juni

Nu är det så mycket sommar som det bara kan bli!
Vädret är varmt och härligt. Nästan snudd på lite för varmt, men man ska inte klaga.
Våra sommar djur har kommit!

Hästar med föl. Får jag lov att presentera Rosenknopp :).


Kossorna går här och betar och vi har fått några kycklingar som jag var
och köpte i helgen. Barnen tycker det är så mysigt och för att inte tala
om deras kompisar som inte har djur hemma. Våra vänner i stan tycker
det är rena rama Bullerbyn ;)!

I em ska vi till sonens skola. Det är närvaro plikt idag men så blir dom
lediga på fredag istället. Passar perfekt för det är jag med och vi ska på studentfirande
på kvällen. Igår kväll var det bal för de blivande studenterna o vi var i stadens park
och tittade på alla vackra damer och herrar. Vilka klänningar och hårupsättningar!

I em ska vi få se föreställningen om Calle Botanicus. Om Linne så klart. Jag sydde
ju en morot till sonen som han ska ha på sig o en annan mamma sydde dill eller gullvia tex.
Det ska bli jättekul att få se :) Det är i vår hembygdspark där bla dessa hus finns.

Ha en fin nationaldag!




6 kommentarer:

Malin E sa...

Förstår att de tycker det är kul och härligt med alla djuren.MIna ungar hade älskat de då de är djurtokiga både två!!
Ja, nu är dte verkligen sommar!!
KramMAlin

Kottemor sa...

Såå mysigt med alla djur!!:)

Det blev visst rätt så livat här nere i Skåne på sina håll efter den där matchen...
Även i Dk blev stämningen ganska så låg efter hur matchen utvecklade sig så mannen din ska ej sörja för mkt:)

Massor av kramar på dig vännen!
/Kottemor, tillbaks i rymden:)

Annika sa...

Vilka härliga bilder! Och vad fint du har lagt upp dom! Hoppas värmen kommer att hålla i sig!!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mysigt med djur på gården och såååå gulligt föl!
Förstår att era vänner tycker det är som att komma till Bullerbyn. Jag skulle verkligen vilja se hur du bor, "på riktigt" ;) det ser så vackert ut på alla foton, så jag hoppas det blir tillfälle att "svänga förbi" någon gång i framtiden.

Stor Kram från Eva

Anna Malaga sa...

Nämen, vad gulligt. Jag älskar föl, de är sâ nyfikna och söta.
Njut av försommaren, det finns inget bättre när vädret är härligt!

Mindi sa...

Hej hej!

Kikar in en sväng... har varit sååå dålig på att blogga runt då tiden inte finns just nu.

Vilka mysiga kort!!!!

Stor kram
M I N D I