måndag, februari 05, 2007

Lite om min födelsedag



Jag fick en underbar tulpanbukett med 40 vita tulpaner av mina kusiner i lördags! Den är helt fantastisk! Synd bara att dom inte står så länge men idag la jag dom i diskhon ett bra tag så dom fick suga upp vatten hela buketten och efter det så reste dom sig igen :).

Min dag var helt fantastisk. Det kom blombud, sms, telefonsamtal och kort. Ja jag kände mig verkligen ihågkommen och fick det ändå lugnt och skönt denna dag. Vi åkte ut till Herrgården och åt en mycket god middag hela familjen. Jag unnade mig lite vin till maten och njöt av utsikt, stunden och att vi var tillsammans.

I fredags ringde det ganska tidigt på morgonen. Det var dagen efter min födelsedag. Det var en fd jobbarkompis som var min bästa vän på det jobbet. Det skiljer drygt 20 år mellan oss men vi var väldigt tighta. Hon undrade om jag hade tid för fika? Då kom hon gärna... Såååå roligt var det att bli ihågkommen och jag fick den vackraste orkide med kruka man kan tänka sig! Tack snälla snälla vännen!!

Själva firandet med släkten var i lördags. Jag hade beställt exotisk planka och det var jätte gott! Vi var 22 vuxna och barn och det var full rulle på barnen, dom hade jätte kul! Kusiner o nästkusiner blandat och ganska jämngamla.

Fick så fina presenter. Halsband av SNÖ märket, en cykel som jag så gärna ville ha och jag ser fram emot av att njuta av härliga turer på mina grusvägar. Av mamma o pappa samt svärföräldrar och en faster fick jag pengar. Vi får se vad jag ska räkna ut att köpa ;).

Har funderat lite på vad jag ska göra med min blog. Kände för en förändring och tog en ny template. Lite annorlunda den jag hade och ändå inte precis samma som några andra har förändrat sina med. Jag ska försöka vara lite mer aktiv här nu. Känner för det och hoppas lusten stannar kvar. Vi får se, jag lovar inget :).

Visst är vår kisse Flax ganska päsig här...hon är en så mysig katt fast väldigt självständig och det mesta sker på hennes sätt. Kelig som bara den när hon vill, det ska var på hennes villkor. Så kan dom vara katterna.

6 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Så fint du har fått det vännen!
Låter som du har haft en jättetrevlig födelsedag med mycket uppvaktning.
Exotisk planka...mums, det brukar vara supergott!

Ha det så bra!

Kram Camilla

Camillas blogg sa...

Esperitox är ett hälsokostmedel som innehåller bla röd solhatt. Kan inte säga att jag har blivit hjälpt än, men det brukar ta ett par dagar. Ibland har jag märkt en snabb förbättring när jag tagit det, men inte alltid. Känner mig lite piggare dock, så jag ska försöka ta mig till jobb imorgon. Sak nog gå med hjälp av alvedon och så. Ibland kan det kännas bättre när man kommer iväg fastän man inte riktigt är helt ok. Uppiggande att träffa jobbarkompisarna och så..

Kram Camilla

Annika sa...

Hejsan!!! TACKAR för kommentarerna på min blogg! Vilken fin blogg DU har!!! Impad!!! Jaha, och 40 år ;-))) Vi är lika gamla...Jag fyllde dock 40 i fjol! Och fyller 41 i nästa månad. GRATTIS, GRATTIS på den stora dagen!!!
Jag kommer absolut hit och besöker dig snarast igen!!! Kram!

Anne-Marie sa...

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg. Instämmer med Annika att du har en väldigt fin blogg. Grattis på födelsedagen. Vilken härlig katt!
Det blir fler besök på din blogg.

Kottemor sa...

Det låter som en rejäl uppvaktning!:)
Härligt!

Så vacker Flax är,ser precis ut som en katt skall göra!!
Alldeles alldeles underbar!

Många kramar vännen!

Rosie sa...

Grattis i efterskott!! Snart är det min tur och jag har inte planerat något än... Det börjar bli dax minst sagt, men jag är glad om jag bara orkar jobba och hålla huset någorlunda i ordning... Lite utarbetad skulle man kunna säga... Men man slipper ju inte undan trots att man försöker förtränga sin födelsedag! Vad innehöll den exotiska plankan?? Berätta mer!!

Fin kisse ni har!! Vi har oxå goa kissar - älskar katter!!!

Kram Rosie!

www.blogtown.se/blog.php?id=Rosie