söndag, februari 11, 2007

Helgen slut


Så var denna helgen över. Det går så fort.
Efter förra med firande och alla förberedelser innan dess såg man fram emot att ha en helg där det inte var så mycket mer inplanerat än att dottern skulle rida på fredagen och lite lek med kompisar. Givetvis var ju melodifestivalen på agendan och jag blev så glad för fröken Maries skull. Vilken grej att komma från ingenstans och ända till globen! Grattis! The Ark hejar jag på. Tycker om deras glada musik och stil.



Igår grillade vi korv ute på åkern. Hade lite vi skulle elda så det fick bli lunchen där med. Barnen tycker det är så härligt och vi gjorde lite mjölkchoklad och satt där och njöt.







Idag har sonen haft en kompis här och dom gick ner sig i vattnet som blivit is på en åker. Dom hade så kul där och lekte Narnia. Så kom dom in efter en stund och hade visst varit rejält blöta om fötterna en stund...inte bra. Så kan det gå till när man är i Narnia ;).


Nu jobbar jag till torsdag nästa vecka och sedan är det helg igen. På fredagen fyller sambon år. Dottern ska på teater med en kompis som vunnit dom och frågade om hon ville med. Det är Mumin teater. Det ville hon ju gärna. På lördagen är vi bortbjudna till vänner och det får väl bli lite kalas med mina och hans föräldrar på söndagen... Sambon vill inte , vad är det att fira menar han...men jag vill ju åtminstonde för barnens skull som älskar kalas :).

6 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilka mysiga foton!
Ni fick snö till sist. ;)

Kram från Eva

Annika sa...

Vad fint du bor! Det ser urmysigt ut! Vad trevligt att kunna ta "sparkarna" när ni kan. SÅ länge sedan jag sparkade med en sådan.
Fina bilder!

Anonym sa...

åh så mysigt ni ser ut att ha haft det!!! Kalas!

Kottemor sa...

Åh så härligt!!
Så underbart mysigt med korvgrillning i snön!:)
Det borde jag nog ta itu med och göra med kottarna ngn dag!:)

Kramar på er!

Mindi sa...

Vi hade planerat att vi skulle äta lunchen ute i helgen ( dvs grilla korv) men det var ju så himla kallt i helgen så vi var inte sugna på det. Men nu är det lite mildare så vi får hoppas på det till helgen istället.


M I N D I

Fotograferande Maria sa...

Hej! Åh så fint ni bor! Ser HÄRLIGT ut. Vi har också mycket snö nu och det är härligt!! kram