onsdag, februari 21, 2007

Film


Vaknade i morse och satte mig faktiskt framför TV,n innan barnen vaknat. Såg en mycket bra film som heter Brokeback Mountain. För ett tagsedan såg jag på Oprah när hon intervjuvade skådespelarna och hur bra filmen skulle vara. Fick hem den via Lovefilm och den var väldigt bra. En lugn och ganska händelselös film egentligen men med mycket känslor. Här har jag klippt ut vad som sägs om filmen på Lovefilm.

Med Wyoming och Texas mäktiga landskap som bakgrund, berättar Brokeback Mountain historien om två unga män, rancharbetaren Ennis Del Mar och rodeocowboyen Jack Twist, som träffas sommaren 1963 och om det oväntade och livslånga band de knyter. De komplikationer, den lycka och den tragedi de möter på vägen utgör ett starkt bevis för kärlekens styrka och uthållighet.
Sevärd! :)

Ledig idag och i em kommer en vän med hennes två tjejer. Sonenen och den flickan går i samma klass och småsystrarna är kompisar på dagis :).

I går var familjen o bowlade med goda vänner. Gick inte så bra...vi förlorade även om det inte var någon tävling...jag var riktigt dålig men kul hade vi och efteråt blev det en pizza :). Gott för vi var så hungriga!

Ute kommer det mer o mer snö o det blåser rätt bra. Dom varnar ju lite för vädret idag. Känns rätt kallt med här tycker jag...får sätta igång en brasa.

Ha en bra dag!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Har jag missat att meddela att jag bloggar numera? Det gör jag iaf ;-)
Jo vi mår bra och huset med. Eller jaa... huset är i behov av ett ansiktslyft men det blir ju inte yngre så det gör väl inget om det låter vänta på sig. Jag menar, behovet försvinner ju inte :-D

ikas sa...

Just det ja. Den där filmen ligger ju här och den har totalt glömt bort. Måste ta och se den snart.

Annika sa...

Vet du! jag har inte sett den filmen. MÅSTE se den då jag förstår att den är jättebra!

Hoppas ni har det bra i snön!!!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Härligt med en lat fm framför TVn Bowla är ju så KUL!! Kram / Maria

Mindi sa...

Den filmen tyckte jag var helt underbar. Vissa filmer är bara så där woaw och det var en sån. :)

Kram kram

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har!!
Otroligt fin!!

netha sa...

OK, vad bra med filmtips, för vi skall hyra nåt till kvällen, så jag hoppas de har den inne, för den får det bli.
Härligt med en lat och skön förmiddag, det skall man unna sig.
Kramis på dig

♥ cloudberrie ♥ sa...

Den har jag tänkt hyra flera gånger, men sambon vill absolut INTE se den ;) Så jag får kanske ta och passa på i kväll då han inte är hemma.

Trevlig helg!

Kramar från Eva

Snäckan sa...

Hej! Gillade också Brokeback Mountain. Tack för gratulationerna till Simon. Har liksom varit lite frånvarande från nätet på sistonde men det har ju sina förklaringar ;-) Vill du läsa mer om Simon så skicka mig ett mail så ska jag givetvis förse dig med inloggningsuppgifter. Mailadress finns på min sida. Kram