måndag, februari 19, 2007

Lek med snöre

Någon som kommer ihåg leken med snöre man gjorde som barn? Det kunde bli en kaffekopp, eifeltornet , fisknät o allt vad det var? Jag har precis tagit upp det med dottern och vi fixar det där man är två och tar på varandra men inte det man kunde göra själv liksom... Har suttit o letat på nätet men det verkar mest vara andra som också frågar efter detta. Här står det lite om det. Vi på skolan höll på med detta på rasterna och man tyckte det var en sorts avkoppling att trixa o dona med det. Jag skulle bli jätteglad om någon hade en förklaring eller länk till någonstans där man kan hitta mer info. Är man lite glömsk som jag så emottages det tacksamt ;).

Så var helgen över. Vi har haft det jätte bra. I lördags var vi hos vänner som vi var i Tyskland och på VM ihop med. Minnen som kom upp...man längtar efter nya sådana upplevelser ;).Igår firade vi sambon hos svärföräldrarna. Han vill ju inte ha kalas och vad gör man...

Idag jobbar jag kväll och barnen har sportlov. Dom ska till fritids/dagis om en stund. Skönt för sonen med sovmorgon.Annars åker han ju med bussen när jag jobbar kvällen så det är lite skillnad.

Melodifestivalen gick av stapeln och nog var det snopet att inte Magnus gick vidare...Jag lyssnar på låten på www.svt.se och nog var den värd att gå vidare.

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Annika sa...

Det var jätteroligt! Jag och min dotter sysslade med det där för ett par¨år sedan. Minns att det var rysligt knepigt att få till fisknätet igen. Men jag lyckades!!!
Kul med Melodifestivalen! Måste kolla in SVT.se så att jag kan höra, och se, låtarna.

Kottemor sa...

Jo Nanne skulle väck,inte Magnus:(

Den där snörleken minns jag,hahahaa!
Försökte mig på den för några år sedan men man minns ju tyvärr inte mkt...

Skönt med sportlov!!

Många många kramar på er!

Malin E sa...

Kul med snörena, kommer ihåg att vi oxåsysslademassormedsånt.

Hålle rmed om Magnus.Verkligen värd att gå vidare låten va jättebra.Har den pådatorn så den poppas lite här och jag blev så partysugen så jag har fixat en fest hos min bror den 31mars...fniss..
Kram MAlin

Anonym sa...

sök på string figures på google så kommer det upp många bra länkar (: