fredag, november 23, 2007

Röntgad


I går var jag på min första mamografi.Man har ju hört att det ska göra ont o dom drar o sliter i brösten men jag måste säga att det var väl ingenting?! :)

Man fick stå precis intill den här maskinen och sköterskan instruerade var man skulle hålla. Sen sänkte hon ner och bilderna togs...visst var bröstet platt, det var det men ont , nej det gör det inte.

Passade på att göra lite shopping i stan med när jag ändå var där.. någon julklapp blev det och lite kläder. Tjejen har verkligen klagat på sina gympakläder , en sådan dräkt typ ballerina som hon har, att hennes trosor sticker ut och jag förstår att det inte är kul så det hittade jag nytt snyggt på Stadium. Ett cerise linne och svarta jazz byxor. Hon var hur super nöjd som helst när hon sprang omkring i detta här hemma :)! Jag köpte lite stämplar med på panduro o material för att göra julkort... Nu måste jag och vill sätta mig med detta en dag så jag kan göra mina egna kort! :) Det blir inte alla som får dom utan bara några utvalda ;-)... så några köpekort blir det med i år!

Jobbar i helgen och ikväll från 15-20. Funderar på om jag ska vara så "busig" så jag sätter på en film från Lovefilm som vi har hemma nu och äter frukost vid tvn?...det kan man väl göra när man är hemma själv och njuter ....
Ha det så bra mina vänner!

12 kommentarer:

Malin E sa...

Oj så du har varit på mammografi. Jag tycker det bord evara obligatorisk i ännu lägre åldrar jag, det är bra med mammografi!! (min farmor har haft en lindrigare form av bröstcancer )Själv har jag hört att det är jobbigare och ondare för de som har väldigt små bröst och det kan jag förstå.Vi med större byst har ju inga direkta problem att "lägga upp " tutten på ett bord men det är värre för de med små.Där får de kanska dra och ha sig för att få en bra bild och det är nog inget skönt alls.Men å andra sidan kanske även de tycker olika beroende på hur man är. =o)
Hoppas det gick bra att jobba.
Kram MAlin

♥ cloudberrie ♥ sa...

Huvva jag ryyyser! jag säger bara AJ! ;)

Kul att shoppa lite.

Ha en fin dag!

Kramar Eva

Anonym sa...

Hej vännen!
Klart du får titta på frukostfilm. Det är viktigt med egentid och bara vara. Om det så är en halvtimme då och då. Eller 10 minuter. c",)
Vad såg du för film?
Har du sett Under Toscanas sol? En värmande film i kyla och mörker.
Ha det gott.
Stor kram från Anita

Anonym sa...

Hej igen!
Va??? Menar du att du såg just den filmen? Helt otroligt. Ibland blir man fundersam på krafter omkring oss.
Vad tyckte du då? Om filmen.
Mys pys kram från Anita
Ps, jag sitter och skriver om psykoser, har gett mej den på att det ska bli klart ikväll.

AnnaHanna sa...

Halloj!
Mammografi - där ser man. Bra att de börjar så tidigt hos er. Här uppe tror jag inte man får gå förrän man är minst 50. Får man veta direkt om det ser "bra" ut?
Panduro är farligt att gå in på. ALLT vill man ha. Och göra. Men det finns det ju inte tid till...
Kram //Anna

netha sa...

Japp, mammografi är bra att de gör, har själv varit några gånger. Inte gör det smärtsamt ont, det klämmer lite och är väldans obekvämt, men det går ju fort över, fst det är ju inget man ser fram emot. :-)
Klart man skall tillåta sig att koppla av.
Kramis och ha en mysig 1:a advent.

Kottemor sa...

Nja jag har också gjort mammografi en gång och det var väl ej direkt skönt men man överlevde juh, såå farligt var det ju ej:)

Härligt med lite shopping!!

Hoppas du fick en mysig filmmorgon!
Kramar!!

www.jette.se sa...

ja.. hmm.. tror det är en väldigt personlig upplevelse med mammografi lite beroende på hur man är skapt. Själv höll jag på att svimma av smärta, trots att jag inte är så kinkig i vanliga fall... huva!

Men det är ändå en bra grej att göra!

www.jette.se sa...

ja.. hmm.. tror det är en väldigt personlig upplevelse med mammografi lite beroende på hur man är skapt. Själv höll jag på att svimma av smärta, trots att jag inte är så kinkig i vanliga fall... huva!

Men det är ändå en bra grej att göra!

Anonym sa...

Hejsan!
Nu har jag så smått börjat blogga igen. Sidan är samma men adressen är lite annorlunda.
http://laila.nolvi.se

Pok
/Lallis

Mindi sa...

Kikar in. :)

Tack för hjälpen men att fråga tomten. :)

Kramis
M I N D I

ikas sa...

Jag tycker inte heller att det gjorde speciellt ont....