lördag, november 03, 2007

Halloween helgen

I veckan som gick var jag uppe hos min vän i det hus
hon har bott i. Där står ett akvarie och med några fina
scalarer. Två stora malar med och nu när ingen bor där
ville min vän och barnen att jag ska ta hand om fiskarna och karet.
Så vi hjälptes åt att tömma det och ta med fiskarna i spannar.
Nu simmar dom glatt omkring hemma hos mig och jag lovar
att ta hand om dom så gott jag kan.


Tapetseringen i hallen är klar. Den stannades av totalt för två veckor sedan...
Men nu har jag kännt att jag kan ta tag i det igen och vi har monterat

Trones skoskåp för vantar o annat löst liggande .Ska bara använda två av
dom men dom sväljer mycket. Sen blev det även skohyllan o hatthyllan i
Tjusig serien... ek... Mer bilder kommer när allt är uppe.
Jag tror på min hall nu :). Den är inte det inferno av skor o annat
utan det ska bort om det inte används...förvaras någon annanstans.
Och det är nästa projekt..att göra om en toa till en större garderob.

Ikväll kommer grannarna. Det ska bli kul att träffas. Hon jobbar som
lärare på universiteten och har varit på något utbytesjobb i Turkiet denna veckan.
Det vill vi höra om, hur var det ? Särbon följde med oxå och jag kan
tro att dom hade en mysig vecka.

Ha en fin helg!

6 kommentarer:

Mindi sa...

Jat är övertygad om att fiskarna kommer att få det jätte bra hemma hos er. :)

Hoppas att ni får en mysig kväll med era vänner!

kram kram
M I N D I

Anonym sa...

Hej. Tittar förbil för att önska dig en trevlig helg. Kan du komma i min blogg?
Kramar

Fotograferande Maria sa...

Hej! Oj vad fin tapet. Roligt att fixa :) Ser gärna bilder sen. Ha en trevlig helg! Kram / Maria

Anonym sa...

Snygg tapet, hoppas få se mer senare :)

Annika sa...

Jättefin tapet!! Ser fram mot fler "hemma-hos" bilder inom snar framtid :-)

Malin E sa...

Vilken fin tapet! Fårman fråga vad det ärför en tapet?? Hålle rpå att spana runt lite till min hall och där vill jag ha nåt somär LJUST! Såg jättefin ut!
Kram MAlin