fredag, september 18, 2009

Så var det helg igen

Jag var hos doktorn i onsdags. Grannens son hade fått ont i halsen igen efter att ha haft det tidigare och denna gången var det halsfluss. Så tänkte jag att jag kanske med har det men "står ut" lite mer... Har alltid haft det som ett brev på posten vart år som barn... lite mindre som vuxen. Tack och lov verkar inte mina barn ha ärvt detta efter mig! Så jag fick tid och det togs prov i halsen. Det visade inte ngt solklart bakteriellt som om det skulle vara halsfluss men jag var infekterad på stämbanden med. Hes som jag vet inte vad. Fick talförbud och även penicillin för min väldigt svullna och röda hals... Så jag känner mig piggare även om halsen inte är helt återställd. I morse när vi körde barnen till skolan säger dottern:
- Mamma jag har lite ont i halsen.
N E J tänker jag... inte mer och igen...

I går var det ju lite idol igen. Jag missade detta eftersom vår inspelbara Boxer inte verkar ha fattat att jag programmerat den.
Man kan se lite på nätet men inte juryns kommentarer.
Känner ni igen denna man?



Sen hittade jag denna man som jag först
undrade var man sett honom.
Vad blek han var...
Känns han igen?




Denna Anna Anka...
För mig verkar hon så märklig så det känns
som om man måste se avsnitten för att få
grepp om hon spelar dum eller är det.
Dom hade väl varit tillsammans i bortåt 20 år tror jag
och då var ju hennes man vuxen även när dom träffades.
Jag tycker hon beter sig som en fnittrig tonårstjej fortfarande och hon närmar ju sig 40 år. I dag står det att hon vill bli
politiker... My good!


Nu ska jag fortsätta min CD bok av Kristin Hannah.
Vad som än händer. Det är smidigt och skönt
att kunna lyssna på en bok!
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Mindi sa...

Men fy vilken vidrig människa...
Vad jag läste så har de inte varit tillsammans så länge... runt 8 år tror jag.

Visst kommer jag ihåg BENGT. Var han med i går? Gick han vidare tro?

Krya på dig.... jag har aldrig någonsin haft halsfluss. :( Jag har bara ätit pencelin en gång i mitt liv. Peppar peppar ska jag väl säga. ;)

Kramis
M I N D I

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du blir piggare snart. helt ofattbart hur man kan bete sig som hon gör.


Ha en bra vecka och krya på dig!
Kram Ullis