tisdag, september 08, 2009

En ny serie



Började titta på denna serien som går på svt igår.
Det är en häftig grej att hamna hos en familj eller stam
i ett helt främmande land och bo där.
17- åriga tjejen konstaterade att hon fick
klara sig utan rengöringskräm och smink...
En pappa drog folket från stammen honom i näsan, den var ju så stor. De tyckte det var så märkligt med en stor näsa!
Ska bli spännande att se hur dom reder ut det.
Den stora resan på svt.

Har rörmokaren här i dag igen. Vi har egen brunn och
pumpen har lagt av så vi har varit utan vatten nu
ett par dagar. Märkligt att ha ström men inte vatten...
Känslan från Gudrun tiden kommer... Då var vi utan
ström i 4 veckor och därmed bara vatten från
brunnen som vi pumpar upp för hand.

Hemma och sköter om sonen som är feberfri nu
men har ont i halsen...


2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vad KUL, du har ju uppdaterat och jag som "bara" skulle snabbkika ;) Så här fastnade jag en stund för att läsa ikapp.

Förstår att du drömmer dig tillbaka, semesterbilderna är ljuvliga en dag som denna i höstrusket.

Attans, jag som skulle se programmet i går. Måste kolla om det går i repris.

KRAM från Eva

Sjabbig men chic sa...

Hej!
Vad kul att du har hittat min blogg. Välkommen. Vi bor en bit utanför stan och har både villabebyggelse och lantgårdar omkring oss. Men vi har ingen lantgård. Synd, för jag skulle inte ha något emot att ha lite djur. Eller lite fler djur vi har ju en hund och en kanin.;) Vad knepigt att vara utan vatten. Det blir väl till att hämta i dunkar antar jag. Du jag har suttit och läst din blogg och känner mig jättenyfiken på vart i Spanien ni brukar vara. Det ser ju jättefint ut!

Kram Lisa