måndag, september 07, 2009

Hej!



Att det ska vara svårt att få till några rader här och på så sätt kanske hålla liv i mina kontakter ;-)... förstår om man tröttnar när inget händer eller uppdateras... Jag tycker det är kul med bloggen och jag vill ha den kvar...

I dag är jag hemma med sonen till kl 16. Jobbar kväll .Han har ont i halsen och har feber. Den är lite lägre just nu så han är ändå lite ok. Tjoade om vi hade några bullar för en stund sedan så han har matlust iallafall. Lilla jag ilade ju till frysen och värmde några. Klart grabben ska få mammas bullar!

Vad har hänt... jo dottern fyllde 8 år förra helgen. Då hade jag bokat tid för att hon skulle få ta hål i öronen! Åh så glad hon blev och det gick som en dans. Nu har hon "läkonöronhängen" som ska sitta i 6 veckor. Sen hade hon sitt kalas i fredags och då fick hon två par av kompisarna så det blev så bra så. Ett lyckat kalas där dom lekte sanning eller konsekvens och vi hade skatt jakt på godiset på slutet. Jag skrev lappar dit dom skulle gå och sedan låg där en lapp för att leta upp nästa ställe. Så har vi gjort i flera år men nu kan dom ju läsa. Tidigare tog jag kort på saker dom skulle leta upp och printade ut. Detta pratar barnen om fortfarande att dom tycker det är så kul. Vi brukar inte ha så mycket lekar för som är arrangerade utan dom fixar detta själva... Tror inte man ska styra och ställa för mycket. Det är mer om man märker att det är dötid... då får man kanske gå in lite och hjälpa till.

Tjejen fick ett wii av oss och som det har spelats! Det är kul , det är bara att inse! Även pappan och jag har tagit oss en match i tennis och golf. Farfar som är inbiten golfare hade lite svårt för det. Jag tror inte han tyckte om det för det var så annorlunda mot verkligheten. Han fick inte till det alls...

Sitter och längtar till vårt Spanien igen.. När jag ser bilderna därifrån så känns det verkligen i magen...vill dit igen...vill vill. OCH det ska vi! På höstlovet åker vi ner! Det känns så gott att veta när man ger sig av hemmåt på sommaren att det dröjer inte alltför länge till nästa gång.

För många årsedan handlade jag en del på Linus&Lotta till barnen. Sen tyckte jag det blev lite trista kläder och det var sisså där med utbudet. Nu har dom ju uppdaterat både sin hemsida och den lilla katalogen och det är många fina kläder där. Lite dyrare kan jag tycka men fina... har suttit och letat lite tröjor till dottern men givetvis är dom slut i hennes storlek! Trist. Tyckte den här var fin och det passar hennes färger... får väl vara ute i lite godare tid nästa gång.

Ha det så gott alla och sköt om er så här i sjuktider...tittade föresten på den nya serien igår...Överlevarna. Påminner om en serie jag såg på sjuttiotalet som jag minns väl. De överlevande. Den gillade jag då och jag tycker mig ha läst att detta är en nyare variant.
Serien har fått kritik från läkare att det är kanske inte så lämpligt just nu att sända den med tanke på svininfluensan... jag vet inte... både och kan jag känna. Det förstorar kanske upp rädslan i onödan och det är inte bra samtidigt som det kanske får en att tänka till lite extra...
Sköt om er !

Inga kommentarer: