fredag, september 25, 2009

Fredag

Det är antagligen inte bara jag som tycker att tiden går så fort.

Man blir lite fundersam och tänker på texten som säger att alla dagarna som kom och gick inte anade jag att det var livet. För det är ju det det är... Ta vara på varje dag. Man vet heller inte vad som händer i livet. På den ort där jag bor var det ett par i femtio årsåldern som träffats lite senare i livet. De hade barn i äldre förhållanden. De sålde sitt hem och flyttade till ett land i Asien. Han fick jobb där. De hade ett sommar hus vid en kust i Sverige och ett annat semesterhus i ett annat land i Asien. 2 år hade dom hunnit bo där borta. Jag vet att dom var väldigt lyckliga för varandra och för att dom gjort något som var deras dröm.
För 1 månad sedan dog han i en hjärtinfarkt och nu står hon där med husen och allt som ska tas hand om. Hon jobbade inte utan var aktiv i bistånds arbete och frivilliga insatser... Jag tänker så mkt på dem... Det har berört mig mycket detta öde och jag vet ju att det är inte de enda det händer så här tråkiga saker för.

Härom veckan var jag nere på fynd på jobbet. Vi har tänkt byta ut våra Billybokhyllor ett tag. Jag är trött på färgen... Vi fick dom av svärföräldrarna när vi flyttade hit för 14 årsedan. Jag gillar
Liatorp serien på IKEA. Så kommer jag ner på lunchen och hittar TVÅ st av hyllorna! De var nersatta till strax under 1000 lappen /st och så med min rabatt... Så hyllorna blev mina efter att jag ringt sambon som fick fixa släp. De var monterade dessutom så vi slapp det med. Nu står dom i ett annat rum här hemma så vi måste ta och fixa med Billy och lägga ut det på blocket. En färg som har gått ut kan ju vara eftertraktad om man vill kompletera :o). Nu funderar jag på om jag ska vänta ut en hylla till på fynd eller köpa den till ordinarie pris. När man har tjänat så mycket på de här två blir man nästan sniken och vill göra det igen. Den tredje hyllan fanns där för någon tid sedan men när vi kom dit och skulle ta den så var den så klart borta! Typiskt. Det går inte att vänta med fynd. Man måste slå till direkt!
Ha en trevlig helg alla. Jag ska jobba så jag vet vad jag ska göra. Vi har flyttat vår avdelning och fått nya platser. Det är alltid lite kul att få rensa gammalt och "flytta" in på nytt.

Hua nu pratar metrologen i lokalradion om att det ska bli något extremt väder nästa helg... tolkar det som om det är snö på väg!! Denna helgen ska bli fin... jag får njuta på insidan av fönstret på jobbet...
Kram

5 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Det är ju så underbart att få göra riktiga superfynd. Man blir glad i flera dagar!
Vänta lite till - det kan ju dyka upp någon mer bokhylla på fynd.
Annars får ni väl helt enkelt bita i det sura och köpa en till fullt pris.
Ska de stå ihop? Hur blir det med de små "listerna" som sticker ut i så fall?
Kram //Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Snö vill jag inte ha än, hoppas att det inte är så. Fina bokhyllor du har hittat. Extra kul att handla när man får dem billigare.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Susanne sa...

Jösses vilka fina hyllor! Såna vill jag också ha! :-)

♥ cloudberrie ♥ sa...

vad snygga dina nya bokhyllor är! Finns de i ordinarie sortimentet nu hos IKEA? Isafll blir det absolut en tur till Haparanda snabbt, för dessa hyllor skulle vara perfekta!

KRAM från Eva

Mindi sa...

Dessa fyndade jag på nätet i somras (Gulan heter affären) för 199:- styck. De är i storlek SMALL ( vuxenstorlek alltså) men passar tjejerna bra. :) Sen har stora tjejen en rosa sån som jag fyndade på TRADERA. :)
XS och S brukar kunna passa bra på tjejerna. :)

Kramis
M I N D I