måndag, juli 14, 2008

Städat och är nöjd

I dag , min första "riktiga" semester dag har jag städat källaren. Ojoj vad det behövdes och ojoj vad bra det blev. Vår källare är inte som alla andras källare...den är från 40 talet...ena rummet är grått så som murstenarna...tvättstugan har jag målat en gång och lagt vitt på taket för att hålla på med tvätten i en DDR tvättstuga som jag har kallat den var inte kul... innanför denna tvättstuga så är vår ved panna och ni kan ju tänka er hur det ser ut på golvet efter man kör med skottkärran för att hämta veden i vedrummet... det blir smutsigt... men nu är där faktiskt riktigt fint :)!
Fast visst vore det en dröm med en riktigt praktisk tvättstuga...
med ett alltid rent golv så man inte behöver tvätta om ifall man tappar saker...
men så är det man kan inte få allt...och jag har ändå mycket att vara
tacksam över.


Jag hittade en tävling på nätet...om en almanacka och det skulle jag behöva en.
Jag tycker den gröna var så fin. Den svarta jag har är från jobbet
och en helt vanlig trist en som man inte blir glad över att titta i.
Jag skulle dessutom behöva ta tag i mina tider för nu har vi på mindre än
en vecka glömt min massage tid och sonens tid hos tandläkaren.
Vilka slarvepellar jag är... måste organisera mera.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Man känner sig så nöjd när man tagit tag i nåt liggande projekt och gör det klart! :) Jag har ett par såna jag ska ta itu med nu i sommar, men även ett par avklarade såna. Jag började med de tråkigast först, så jag skulle ha dem borta. Så skönt! :)

Hoppas du får en bra semester!

Kram!

Mindi sa...

Åh så gött det är att få röja. :) Det känns sååå bra!!!!

Hoppas att du har det bra och att du tar vara på varje minut utav din semester. :) När var det ni skulle åka nu igen?

Stor kram
M I N D I