söndag, juli 13, 2008

Söndagen

Härligt med söndag och man är ledig nästa dag med...annars kan söndagen vara en dag när mycket ska förberedas för kommande vecka...det ska tvättas och fixas... packas skolväskor och gympapåsar, men icke sa nicke denna gången!

På onsdag ska vi till Tosselilla som ligger i Skåne.
Barnen ser fram emot det med förtjusning.
Vi har aldrig varit där men många av deras vänner.
Vi har egentligen inte varit alls på många ställen så med
våra barn när man tänker efter. Vi hör ju dom som
åker till Legoland,Liseberg,High Chaparal,Kolmården...
Hm...vi får nog börja introducera dom för Sveriges attraktioner med :).
Åh andra sidan har dom ju faktiskt rest en del med.
Som dottern sa i morse:
- I år åker vi utomlands 4 gånger. Vi har varit i Frankrike, vi ska till
Spanien två gånger och sedan på onsdag åker vi till Tosselilla... ;-)


I dag har jag plockat vinbär. Brukar ibland få för mig att göra
svarta och röda vinbärs saft. Det är så gott... och det är något
speciellt med hemmagjort! Visst det kan köpas men lukten och
känslan av att det är jag som gjort det är bättre...
Dessutom gillar jag när jag hör barnen säga
- Mamma gör världens bästa saft!


2 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mums med vinbär! och jag håller med dina barn, mammas vinbärssaft är alltid bäst ;)

Kramar från Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du hittade in till mig och tack för din gulliga kommentar. Jag är ju så nöjd med tvättstugan, så skönt att vara där. Visst är det skönt att bo på landet.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis