onsdag, juni 25, 2008

Saftar


Jag har kännt mig lite hängig idag...ja det började väl redan igår men då gav jag mig inte tid att känna efter... Vi firade vår 9 åring och det blev en jättefin dag.
Han blev så nöjd med det han fick. Tidigare i våras fick han en cykel så det visste han ju om att det inte blev så mycket mer nu. Han fick en Dark Wader mask från Star Wars , ett svärd, Guldkompassen PSP spel och The sims 2 av oss...sen kom ju mormor och morfar med lite och farmor o farfar med så det blev visst presenter ;-) Super fina Puma svart/guldiga fotbolls skor och målvaktshandskar tex... flotta!

Jag och dottern har gjort flädersaft idag. Vi plockade till två satser och jag har just konstaterat att jag nog gör två till...det är fortfarande alldeles vitt på fläderbusken här ute...fläder är gott och kan användas till mycket god dryck!

Vilade efter middagen..är lite småvarm, har ont i halsen och trött som bara den... En väninna och jag och våra barn var vid sjön idag och hade fika med oss. Vi var nästan själva även om det var fint väder och solen sken på oss...gott att bara ta det lugnt, prata av sig lite och njuta av en ledig dag.


6 kommentarer:

petra sa...

MMmmmmmm, fläder är så gott.
Både som saft och vuxendricka,hm, hihi
Vi har fått flädersorbe av min mans arbetskollega. Den ligger i frysen. Man tar lite sorbe och lägger i glaset, på med lite gin och fyll sen upp glaset med sprite eller liknande. Mmmmm, gott. jag dricker väldigt sällan, men dricker jag något är det detta eller cider.

Du får krya på dig, ta det lite lugnt.

Kram

Kottemor sa...

Åh så gott!
Så duktiga ni är!
...jag borde nog ta med kottar och mormor ut i skogen och plocka lite jag med:)

Mängder av kramar till er och hoppas du mår bättre idag vännen!

Anonym sa...

Godmorgon..! Hoppas du mår bättre idag!!!

Kram!

P.S. har snyggat till länken på min sida nu :)

Drömmar på V sa...

Hej!

Kul att du tittade in till mig, även om det var ett "misstag".
Får säga det samma om din sida.
Ja, pioner är verkligen vackert -är så lycklig för mina fina plantor. En egen fläderbuske står högt på min önskelista just nu, älskar flädersaft och det vore ju kul att kunna göra saft utan att behöva tigga blommor först.

Hoppas du känner dig bättre.

//Maria

Drömmar på V sa...

Måste bara fråga... var fanns länken som ledde till mig? Nyfiken som bara den!!

Kram /Maria

netha sa...

Mums för flädersaft.
Ta hand om dig och ta det lugnt så förhoppningsvis kommer energin tillbaka sanbbt igen.
kramis