lördag, juni 21, 2008

Midsommar dagen

Så är det midsommar dagen. Många är säkert lite trötta idag och jag läste på en kvällstidning hur man botar den där "hangovern" som kan ha infunnit sig.
Här behöver jag inte ta till deras råd ;-).

Själv var jag uppe ganska tidigt idag. Vi hade ju trevliga gäster här igår som åkte hem vid 1 tiden efter sill och potatis, brännbollsspel och grillat. Det är så roligt att ha lite stående traditioner som det med att man firar med sina vänner...märker på barnen att dom med uppskattar det och att det ska vara så. När det är midsommar då ska man träffa dom o dom och när det är nyår vet man att då träffar man dom. Vi brukar vanligtvis vara i deras stuga på västkusten men i år kom dom hem så sent som natten till i går från Österrike och en veckas semster där nere i samband mes Sveriges match mot Ryssland... Så vi sa vi tar det hos oss i år istället och vi fixar allt... en midsommar på landet är ju rätt ok den med och det blev riktigt lyckat. Vi satt på vår inglasade uteplats hela kvällen och mös...en massa ljus och prat prat...

I morse ringde min vän L och undrade om vi inte kunde komma till dom i kväll på lite grillat och ev en runda till en hembygdspark i närheten. Vår andra vän som vi brukar träffa familjevis var hemma hos sin far på besök och då kunde vi träffas alla tre familjerna som vi brukar göra någon gång per år. Jätte trevligt. Vi tre tjejer gick alla i klass A i 9 år och har följt varandra genom åren...i ups and downs... Våra liv är ganska olika men vi har ju ändå vår barndom gemensamt och L och jag träffas betydligt oftare eftersom vi bor nära varandra.

Nu ska jag äta nygräddade olivfrallor till sen frukost...är hungrig och behöver något gott :)
Ha en fortsatt trevlig midsommar helg och må solen fortsätta att lysa på oss!

4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är midsommar en sån helg då man gärna vill följa sina traditioner! Så är det här också! Igår var dagen fylld av sillunch, jordgubbar, dans runt stången, lekar och grillat för både stora och små! Idag tar vi det med ro och myser hemma!

Ha det gott, kram!

Kottemor sa...

Så kul att kunna följa varandra så och även varandras barn så länge:)
Rutiner hör midsommar till!

Kramar i mängder på er!

ankiann sa...

Tittar in o säger hej! Kul att du hittat tillbaka till mig. Trist att det blev stängning av er skola, vet ju hur du kämpat.

Malin E sa...

Kul att läsa om er midsommar.Här tog vi det ju bara lugnt i år efter att ha varit ute med husvagnen några år innan.Men det va lugnt och skönt i alla fall.Det är kul med traditioner, det tycker jag oxå även om man ibland får ändra på dom lite. =o)
Kram Malin