torsdag, juni 05, 2008

stranden

I dag har jag varit på stranden en stund på fm. Alldeles själv ( åtminstonde en stund... ). Jag är ledig idag och hade en tid hos min massör kl 9,00. Affärerna i samhället hade öppnat redan kl 7,00 i morse med många förmånliga erbjudanden så jag var redan nere vid 8,00... shoppade jeans på JC till sonen för 50:-... not bad at all! Han fick två olika par till hösten och även dottern blev fick två.

När jag var klar så tog jag mig ut till vår lilla favorit strand och var alldeles själv tills det kom en bil och en man gick ut.. Har aldrig sett honom förr... Jag gillar inte riktigt sådant måste jag säga när man är helt själv... han kommer fram till mig..börjar prata som om vi kände varandra och slår sig ner precis jämte på gruset när vi har precis hela stranden för oss själva!
- Nä hä säger han det här var obekvämt, jag får nog hämta en stol... så går han och kommer tillbaka med stolen och slår sig ner 2 -3 meter från mig. Jag ligger på handduken och solar och läser en tidning...sen pratar han på lite grand men jag visar nog att jag inte är alls intresserad. Sätter mig i min stol efter ett tag och tar den i viloläge...vill inte prata. Det har kommit ett annat par som går ut på bryggan och lägger sig....tack o lov!
När så klockan är 12 kör jag hem .Barnen kommer ju snart och då säger han :
-Vad brun du har blivit. Ska du gå nu? Kommer du i morgon?

Nä det tror jag inte säger jag. Hej då...
Tar hans bilregistreringsnummer när jag kör och han kommer 5från ett samhälle 5-6 mil härifrån...

Jag tycker det var lite otrevligt...måste jag säga....


Vet att jag är dålig på att uppdatera här...förlåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men HU, så obehagligt!! Jag råkade ut för ungefär detsamma för ca två år sedan. Man vet ju att det finns idioter och sjuka personer överallt. Klart att man blir rädd... Hoppas du slipper träffa honom fler gånger!