måndag, december 10, 2007

Mina nya golv

Åhh vad det luktar gott och rent! Det är som om vi lagt in helt nya golv. Det är inte samma rum längre! Vad det kan förändra!! Nu ska jag se ut nya gardiner till sonen med... det finns ett par på IKEA men jag känner att jag vill inte att hela hans rum ska bli IKEA... Efter vår shopping i fredags kväll så tillkom det en o annan sak därifrån. Jag funderar på någon av dom här kollektionerna...sen är våra fönster så gamla o smala att jag brukar få dela längderna...för att det inte ska bli helt täckt o lite ljus ska komma in. De är ju relativt tjocka dom här tygerna.

Det är inte omöjligt att det blir något tyg från vår tyghandel i byn.
Hon har faktiskt mycket fint och jag har handlat hans förra gardiner där och
även dotterns...lite dyrare men å andra sidan har jag inte tröttnat på dom heller
och ingen annan har heller haft dom som det blir med IKEA,s...iallafall om
man bor på orten där det finns ett IKEA.
Minns för många många årsedan när IKEAs tulpan gardiner hängde i precis var
o varannat hem. Pastelliga tulpaner som var fantastiskt fina på vårkanten när
julgardinerna skulle ner...det tyckte iallafall jag o många med mig....


Vi har valt en tapet till honom från Bloom ur Eco katalogen. Den blir så kanon fin... Sen tänker jag dekorera med svarta kuddar, filt, mörkare brun matta och lite sådant.... det blir ett killigt rum till den lite mjukare tapeten... han var ju inne själv på svarta väggar, men det tror jag inte på :-)...


bild från www.eco.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Paketkalender ska man göra om man har tid och lust, inte annars. Du gör klokt i att skippa det iår.
Jag ser ju på din fina sida att ni har annat för er. :o) Så fint det blir. Det är härligt att få nygjort.
Vad fint du har gjort på din sida. Härligt rött.
Ha det gott.
Kram från Anita

Lallis sa...

Men åh, vad härligt!
Och kul att sitta och kolla in gardiner osv:)
Ha en fin vecka, snäckan.
Kram Lallis

Mindi sa...

Vad fint du har gjort det här. :)

Kramis
M I N D I

~Susie~ sa...

Det ser fint ut! Jag tror att sonen kommer att bli jättenöjd!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ser jätte fint ut!
Både hus & blogg ;)

Kramis

ikas sa...

Ååå, vad härligt med nya golv!!!!

Kram

ikas sa...

Ååå, vad härligt med nya golv!!!!

Kram