lördag, december 29, 2007

Lördag innan nyår

Ja så är det snart nyår och julen är över.
Vår jul har varit bra. Det var en jul som vi firade
här hemma. Både mamma o pappa och sambons föräldrar var här.
Sambons bror som bor i Hongkong är inte mycket för jul och kommer
inte hem för denna helgen... det kan jag tycka är synd men han
det bestämmer han ju själv utan att jag kan lägga mig i ... fniss.
På julaftons em kom min faster med man och fikade. Det är lite tradition
att vi alltid lämnar över lite presenter och så. Dom har inga egna barn
och har alltid månat så om mig och mina kusiner. Nu får även
mina och kusinbarnen pengar och presenter...hon är så snäll!
Nyss flyttade dom från sitt hus som hennes man alltid bott i. Han är
född där. Huset är sålt och jag kan tänka mig att det kändes tungt för
honom. Han är lite över 80 år.

Nu har det varit några slöa o slappa dagar här. Vi hade gäster igår.
Min goda vän som har haft det svårt i höst var här och ja,vi ser
ju varandra som systrar och en härlig kväll hade vi... hon
börjar vända uppåt igen och mycket tack vare en kär vän till henne som
betytt mycket...o det är inte jag och det är av det andra könet ;-)...jag är
glad för deras skull.

Ikväll ska vi bort. Ska snart iväg och köpa lite blommor
jag ska ha med mig till värdparet. Det är faktiskt kompisar till barnen.
Två tjejer och deras föräldrar då. Vi har bjudit dom en gång och ikväll
bjuds det tillbaka. Det är jätte trevliga personer som vi gärna umgås med.
Mamman och jag är klockrent känns det som...! :)

Jag har varit lite slö här känner jag men har inte prioriterat datorn.
Det har varit julen och att vara med familjen. Vi har spelat mycket spel.
Umgåtts helt enkelt. Precis som det ska vara.

Kram på er!


2 kommentarer:

Camilla sa...

Låter som att ni haft en skön jul. Vi gillar också att spela spel tillsammans hela familjen. Det är en passande sysselsättning i vintermörkret.

Gott Nytt År.
/Camilla
(aug01)

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad skönt ni har haft det.
Hoppas att ni hade en trevlig kväll hos vännerna.
Vi inventerade mannens affär.
Skönt att det är gjort.
Gott nytt år kära.
Kram från Anita