söndag, december 16, 2007

Juletid



Ja det märks att vi börjar närma oss jul. Jag har faktiskt kännt av lite julstämning nu de här dagarna i helgen... Vi har haft julmusik på och lite allt möjligt har blivit gjort. Igår såg vi ut granarna som vi ska här hemma. Barnen har varsin och vi en stor i vårt matrum. Alla slingor utomhus är uppsatta. På kvällen bakade vi pepparkakor och gjorde det obligatoriska pepparkakshuset. Det hittade jag här .


Jag och barnen var hemma hos mamma ifm och gjorde julkorv . Den är så god och det blev så bra. Barnen älskar detta pysslandet :). När vi kom hem så tog vi faktiskt och gick ner till sjön. Båten låg fortfarande inte vänd så det gjorde vi och jag tog tillfället i akt att plocka hem tallris. Det är så fint att ha lite vid dörren och även inne.


Nu ikväll har vi gjort godis , det blev knäck och strykande åtgång.

Förr när jag skulle göra knäck så kokade den alltid över. Jag begriper inte varför den gjorde det?...Har jag bättre gryta nu eller är recepten bättre? ;-) eller är det jag som är bättre husmor?... fniss.

14 kommentarer:

Mindi sa...

Kikar in så här straxt före JOHN BLUND!

Stooooor kram
M I N D I

netha sa...

Ja korv var länge sedan jag gjorde, den blev alltis så vansinnigt god. Det skall jag nog satsa på nästa år.
Julstöket är full gång, visst är det lite kuligt.
Kramis

Kottemor sa...

Oh så mysigt, precis så där som julen ska vara:)
Så härligt!

Här har vi knappt satt upp ngr ljusstakar el stjärnor, men så bor vi ju i flyttkartonger också...
Målet ÄR faktiskt att handla en julggran i helgen:)
Och då hinna få undan så mkt så den får plats också;)

Massvis av kramar!

Camilla sa...

Ååå vad myssigt det låter med, pepparkaksbak, julkorv och godis bak.. Här hemma har vi inte hunnit med något alls, då vi legat sjuka om vart annat i flera veckor, men förhoppningsvis hinner vi med något den här veckan..

Kul att du hälsade inne hos mig förut..

Kram Camilla

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag skulle vilja vara med dej och pyssla. Det låter så hemtrevligt och mysigt.

Tack för beröm för mina kort. Stämplarna är från Magnolia och likaså texten. Tyvärr är de inte roliga att ha med att göra i näthandeln. Men ska jag dit framöver så köper jag gärna till dej. Du har väl långt till Borås?

hÄnglar och stÄnglar har betydligt snabbare service. Tur det för Maries stämplar är ljuvliga.

Jag mår bättre ikväll och sitter faktiskt och pysslar. :o)
Ha det gott och pyssla på.
Jag njuter av att läsa din blogg.

Stor kram från Anita

ikas sa...

Här julstökas det ordentligt minsann. :o))
Gott med alla julgodisar!

Önskar dig en trevlig vecka.

Camillas blogg sa...

Oj, vad ni har pysslat, och gjort korv och julgodis. Mysigt!!

Vi ska göra ischoklad om en stund, och så blir det ett par sorter till senare i veckan.

Kram Camilla

Lallis sa...

Åh, vad myssigt med julpysslerier:)
kram Lallis

Annika sa...

Ja, jag sällar mig till alla andra. SÅ mysigt ni har det med allt pyssel och fix!
Gillar dina bilder också!!
kram!

Anonym sa...

Denna blogg är helt underbar!!!

Anonym sa...

Svar till Kristina: Jag vet inte om man kan pilla in en cd-spelare i den träfärgade radion. Jag tror inte det. Besök radiohandlare! Kul att du gillar min blogg! Hoppas du kommer att fortsätta besök min blogg!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mysigt! Det låter lite a´la Astrid Lindgren när du berättar, äkta småländskt och traditionsrikt.

Stor KRAM

Anonym sa...

Tror det har med grytan att göra.. *s* Grytan jag använde innan jag köpte den jag nu använder till knäck kokade det också alltid över. ;)

Vill önska den en riktigt GOD JUL!

Kram!

Anonym sa...

DIG ska det stå såklart, inte den.. ;)