söndag, oktober 07, 2007

Söndag



... och vad har man hittat på idag?


Vi hade gäster igårkväll och jag har tagit hand om disken och besticken, konstaterat att chokladen från marängsvissen hamnade på duken...det får nog bli en kemtvätt där.
Dom mangar så mycket finare än jag ;-).
När vi dukar dessa gånger använder jag alltid mitt fin porslin. Hackefors Antikblå
.
Den passar så fint i vår matsal där vi alltid sitter...ett stort rum som kallas salen och har blå tapeter. Det är alltså matservis jag har och inte kaffekoppar... men jag hittade ingen bild.. sen använder jag mitt silverbestick till det och det har jag fått av min faster , det heter Olga från Gense. Tycker det är kul att duka vackert. Har funderat på om jag ska börja samla bestick till barnen.
Jag tyckte själv det var pest och pina när paketet kom från faster.
Man visste vad som låg i dom där avlånga paketen o jag öppnade nog långt ifrån alla dom... Nu är jag tacksam över att ha dom och det är ett nöje att ha något så vackert att duka med. Hur gör ni , samalar ni något till era barn? Förutom pengar då tänkte jag...
Jag vill nog att mina barn med ska få detta...Min faster ger dom kaffeskedar. Dottern får Olga som jag har och sonen får Wasa. Wasa finns bara i silver och inte i nysilver ... det är bra mkt dyrare...men jag gillar Wasa...

Nu i em var det föräldramöte på skolan med brännboll på programmet. Barnen var ju med och det var jätteroligt! Kände att jag ändå hade lite koll på lyra och slå iväg bollen...det var några årsedan ju!


2 kommentarer:

Mindi sa...

Så fint!!!!
Kan tänka mig att det är väldigt vackert där i er matsal. Jag skulle så gärna vilja se lite kort på hur du har det där hemma! Jag är ju lite nyfiken på om det stämmer överrens med min dröm du vet. ;)

Nej jag samlar inget sånt till tjejerna... inget annat än MINNEN. ;) De har två överfulla skattkistor ( IKEA) med minnen sedan de föddes. Jag har inte tänkt på det där med porslin faktiskt men det vore ju en grej att börja med. Kruxet är ju att det måste vara något som man inte lessnar på... som är lika vackert i dag som om 40 år. :)

Stooor kram
M I N D I

Fotograferande Maria sa...

Hej! Vad fint det låter :) Du får ta foto! Jag har hackefors styvmorsviol som jag tyckte var jättefint när jag var 12 år och började samla....men idag. NJa lite färglatt. Kram / maria