lördag, oktober 13, 2007

Lördag


Idag är det äntligen lördag! Ja jag var ju ledig igår med så det var en bra dag då med :). På förmiddagen var jag nere i byn o fikade med en gammal arbetskompis som fortfarande är kvar inom vården. Jag slutade för snart 3,5 årsedan. Det är alltid lika kul att träffa henne och höra lite om hur det är på

Från vår balkong i hallen där uppe vid sovrummet


jobbet. Vilka som är kvar där osv av kamraterna. Vi brukar alltid köpa en lott med o skrapa. Det hade vi som tradition när vi jobbade helg ihop. Vi blev inte rikare igår ;o)...

.
Besökte dotterns skola igår med.Det var utvecklingssamtal. Hon går i F-klass så det är ju än mycket lek. Fröken hade bara gott att berätta och det var ju roligt. Jag brukar höra med dom så barnen har kompisar och att dom är snälla mot andra. Det är viktigt tycker jag, sen löser det alltid sig. Tjejen har det bra i skolan förstod jag och det gör oss glada.

Ikväll får vi gäster. Det är barnens kompisar med föräldrar. Jag och mamman kommer mycket bra överrens har vi upptäckt ;-) . Det är klockrent som vi säger. Så jag har tänkt länge på att säga till dom allihop en kväll och inte bara dessa fika eftermiddagar. Sonen o deras ena flicka går i samma klass och dottern o deras minsta flicka leker ofta. Det är redan dukat och min tjej har lagt ut placeringskort som hon själv gjort ;-). Det är så sällan man har placeringskort så det kan bli lite kul , tsss....


Ha en go helg!


3 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Ha så jättetrevligt ikväll. Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad MYSIGA foton du har tagit senaste tiden!

Hoppas kvällen blir trevlig!

Kramis

Mindi sa...

Jätte mysigt höst kort!

Kram kram