onsdag, oktober 17, 2007

regnig onsdag

Idag är jag hemma själv en bra stund. Är ledig från jobbet och barnen åker med kompisar när skolan är slut. Så vid 15 tiden ska jag åka o hämta dottern som är hos sin nya kompis S. De träffades på skolan och har fattat tycke för varandra. Det roliga är att dotterns mor ( jag ) och S moster är gamla skolkamrater så jag känner mamman väl. I många år med andra ord. Dessutom har min pappa o S morfar varit kompisar och umgicks väldigt mycket på äldre dagar innan S morfar gick bort. Tre generationer kompisar :).

Nu har vi dragit ner hatthyllan i hallen och ska börja tapetser i kväll. Pärlsponten är målad och den bastufärgade

är ett minne blott i hallen iallafall :)... det för ju med sig att mitt projekt drar ut om köket med som har denna pärlspont... Det ska komma upp en annan tapet som är vitare och jag tror det är ganska snabbt gjort. Det är lite pilligt vid sladdar och kontakter som man får ta ner men det löser sig. Tror det blir jätte bra iallafall och så får vi upp en ny hatthylla och skohylla med. Min morgon promenad är borta idag tror jag...det regnar för mycket så det är inte mysigt alls... kanske längre neråt förmiddagen... Nej jag ska ta tag i hemmet lite...ringa försäkringskassan när
jag räknat ut min nya lön osv...lite
kontorsarbeten med andra ord.

Kram




8 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Här regnar det också idag! Så trist! Jag är ju inne ändå, är hemma från jobb. Fick migrän i måndags kväll, och känner mig fortfarande inte helt ok.

Ha det så bra!

Kram Camilla

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilken skillnad det blir nu med det vita, fint! Jag försäker övertala sambon att vi ska måka vår Hälsingeröda till vit men det går han inte med på ;)

Usch ja, vädret är bläääää trist!

Kramar

aussiekicki sa...

Hej! Tack för din fina kommentar på min blogg!
Vi flyttade ner till Sydney i slutet av januari och trivs väldigt bra. Visst längtar jag hem till Sverige men det känns som om vi är ute på vårt livs äventyr!
Välkommen tillbaka!
Bästa hälsningar från Kicki i Sydney

Anonym sa...

Hej Kristina! Det var evigheter sen jag var inom och kika till dig!
Hoppas att allt är väl med er!
Jag är inte mycket ute på nätet längre har liksom kommit av mig det har varit så mycket med barnen och deras läxor ohc aktiviteter. Men ibland saknar jag mailprat något oerhört =) !
Jättekramar!
Marie N

Mindi sa...

Vad spännande att få se hur det blir. :)

Kram kram
M I N D I

Annika sa...

Blir ju klart avis på ditt väder...Här har vi inget regn.
Ska vi byta?

Kram!

Anonym sa...

Vad spännande! Det är ju så kul att göra om! :)

Hoppas du får en fin helg!

Kramis!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Kikar in såhär på lördagkväll när familjen är utflugen och hoppas du har en fin kväll!

Kramis