onsdag, oktober 10, 2007

Morgon promenad

Igår jobbade jag kvällen.

Tycker om mig själv för jag verkligen passar på att utnyttja
de ensamma stunderna när barnen är i skolan till att
göra något. Försöker komma ut på en promenad dessa dagar
då jag är ledig eller jobbar lite senare.
Igår var en sådan dag...
Klockan är strax efter 8,00 igår morse...
Solen är på väg upp över sjön här nere och
vårt nyligen avverkade skogsområde är ganska öde.
Förutom stockarna som ligger ihopkörda...
Kan tro att det är en del älgar som tycker det är intressant att
gå här...så vem vet , en dag ser jag kanske skogens konung där?
I väntan på jakten som börjar hos oss på torsdag.



Det var kallt natten till igår...


Jag hade glömt ett fönsterträd jag har haft på trappan
ute..det var mkt ledsen på mig...det var inte alls fint längre.
Det är ett som jag kallar nässelträd...populärt på 70-talet..
Lätt att föröka o jag har faktiskt frö sått sådana en gång.
Det var ett träd jag köpt på sonens basar på fritids.

Väl hemma igen stannar jag till på gården.
Löven bara dignar ner från lönnarna.
Lite svårt att fånga på bild... men där är några vid bilen ;-).

Åh vad dom luktar gott!!! Det är en höstlukt för mig!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härligt promenad!!

Verkligen snygga bilder!

Annika sa...

Så fina och underbara bilder!!! Min svåger reser ner till Vislanda nu på torsdag för att vara med i älgjakten. Hoppas verkligen att han fäller en älg då!

mintid sa...

Annika:
Imorgon då?
Sambon börjar med älgjakten imorgon o det lär bli kallt :)...

Vislanda får man köra igenom nu när man ska till Växjö Det är en stor förändring på den stora vägen väg 23 så man får göra en omväg inom Vislanda. Bor svågern o systern nära den orten??

Linda:
Tack vad snällt att du tycker om bilderna.

Kottemor sa...

MEN så fina bilder!:)
Det är faktiskt lite speciellt med frost på hösten, det blir så vackert, gnistrande:)

Så härligt att göra sånna utflykter alldeles för dig själv.

Kramar!

Annika sa...

Nej, svågern flyttade till Sthlm från södra sverige när han träffade min syster. Bor i Sthlm nu, men har sin sommarstuga i Vislanda...I Kroksnäs. Där fick vi vara med och fira midsommar iår. HELT underbart!! jag älskar småland!!! Ser fram emot att komma ner dit igen!
Japp, han är där nu!! Och jag vill, vill att ha nska fälla en älg!!

mintid sa...

ILA!!!!

Jag kommer inte längre in på din blog!!! :(

Kram

Annika sa...

På min blogg`??? Vaddå? Nu blir jag orolig! Så skumt. Hoppas du kommer in imorrn...(om det nu är min blogg du pratar om)

Fotograferande Maria sa...

Hej! Åh så fina bilder du tagit!! Jag ska säga till henne Kram

Dubbelörn sa...

Vilka härliga bilder! Roligt att du hittat in till mig :). Håller med om att höstlukten är ljuvlig;)

Kram

Kottemor sa...

Maila mig!:)
Jag behöver en mailadress som jag kan lägga till under "tillåtna adresser".
Skriv en kråka till cecandersson@hotmail.com så lägger jag givetvis upp dig på ett kick:)

Kramar!

Anonym sa...

Vilka fina höstbilder! Halkade in i din blogg av en slump och läste att ni haft en jobbig tid...

Styrkekramar,
AnnaSv