söndag, augusti 26, 2007

Kalas dag

Idag har det varit kalas här :) Dottern fyller 6 år på onsdag och har haft sina kompisar här idag. Det var lyckat och dom hade kul. Vi brukar ha kalasen från 12,00 till 14,30-15,00 tiden. Det är lite olika. När sonen har kalas är dom mer och då har vi 3 timmar. Sist hade vi från 15-18 när han hade sitt. Förstår att det är många olika varianter på kalas. En jobbarkompis har sina på fm. Det är två timmar där om det så är 6-åringen eller hennes 10 åring. Jag kan tänka mig att sonen nästa år kanske vill ha det en fredag med lite snacks o så... :).

Imorgon jobbar jag kväll, måndagen brukar det ju vara så. Det är ändå rätt skönt för då har man det gjort.

Är så sugen på att göra om vår pyttelilla hall... Där är i princip bara två väggar då det är en dörr ut på ena väggen och en dörr ut till kök på den andra väggen...vill göra det vitt. Måla pärlsponten och hitta en fin vit tapet med kanske något vitt mönster... Nu när det börjar bli lite höstkänsla ute så vill man boa in sig lite...

Ha det så gott!

5 kommentarer:

netha sa...

Ja kalastider är ju så olika och oftast vet man ju inte vilken tid som passar innan.
Vissa kalas blir kanon och andra bara sååå jobbiga. :-)
Men va härligt att det var lyckat.
Och jag vill göra om vår stora hall med, så snart är vi med på väg att göra oss en ljus hall, det är dax nu. .-)
Ha det gott på jobbet.
kramis

Annika sa...

Jag ser fram emot att kalasåren ska ta slut. Tycker dom flesta är sååå jobbiga...
Sen blir det väl sova-över-kalas, gissar jag, med bara ngra tjejer som gäster.
Min dotter fyller år på sommaren så vi brukar ha poolparty vid en pool här i grannskapet. Det brukar funka bra.
Kul med hallfixet. jag vill göra om massor här hemma + köpa nytt. Såg att IKEA har en massa snyggt i katalogen som kom för lite sen!! :-)

Kottemor sa...

Ja kalasen här brukar också vara den tiden, det är ju så olika och så stor skillnad beroende på ålder, en djungel!
Hahaha

Man börjar bli mer o mer sugen på att börja här inne nu när det blir höst och man lämnar trädgårdsarbetet;)

Kraaaamar

Mindi sa...

Fler som kalasar ser jag. ;)

Stor kram
M I N D I

ikas sa...

Kul med renoveringsplaner.Jag har många planer, fast få blir verkställda tyvärr ;o)