torsdag, augusti 16, 2007

En vanlig torsdag




Det är sådana här dagar när det är regn o mulet och lite tappra försök från solen , som gör att man längtar till man får ut med båten igen....


Det måste blir några fler soliga varma dagar...sommaren kan inte vara över än eller hur?!!? Please!

Kom hem från ett nittonårskalas idag.Gav goa E ett presentkort på IKEA. Det kan vara bra för eventuell flytt hemifrån framöver.Fick reda på att hon dessutom sökt och varit på anställningsjobb hos mig på jobbet idag! Kul! Håller tummarna!

Jobbar kväll imorgon... Nu ska jag gå o lägga mig. Tänkte sätta mig med barnens fritidschema o skolbuss tider men nä..det var för invecklat. Tänker lägga mig och läsa i den bok jag lånat på bibblan: I denna ljuva sommartid av Marie Jungstedt. Den är bra. Jag tycker om sättet hon skriver på. Det fängslar mig och får mig att vilja läsa mer...jag har ju inte lyckats med att komma in i Stieg Larsons böcker...ja jag vet. Dom ska vara bra..jag borde ge dom en chans.

En snickare från Slite skjuts ihjäl på en campingplats på Fårö. Offret, Peter Bovide, har anställt svarta byggjobbare till den egna firman och ligger efter med vissa betalningar. När ännu en man mördas, får Karin Jacobsson och hennes kollegor börja söka efter gemensamma nämnare i de båda offrens bakgrund.

6 kommentarer:

ikas sa...

Ja, du måste ge Larssonböckerna en chans till. Den första är seg och rörig i början, kanske tom halva boken, men sen....Bok två är super från pärm till pärm.
Jag har oxå läst Maris senaste. Visst är dom bra?

ikas sa...

Vilken menar du? "Tatuerad torso"?
Då har han inte läst mycket ;o)
Hoppas du får en bra helg trots jobb

Camillas blogg sa...

Alla Mari Jungstedts böcker är kanon!! :)Hennes senaste läste jag ut på en o samma dag, har så svårt att lägga ifrån mig hennes böcker!

Stieg larssons böcker har jag inte läst, men ska låna dom av mamma någon dag. Får se om jag kan komma in i dom då..

Ha en trevlig helg!

Kramis Camilla

Mindi sa...

Åh önskar att jag också kunde komma igång och läsa alla braiga böcker som alla tipsar om.... men jag är en periodare och just nu är det period inte-läsa. ;)

Kramis

Malin E sa...

Här har jag ju köpt på mig en bok i år som jag tänkte läsa men jag har inte ens öppnat den jag.....Har ytterligare en som jag köpte för evigheter sedan som ska läsas men det verkar komma massa annat mellan hela tiden ochi sängen på kvällen får jag inte ha lampan tänd för då kan inte sambon sova.Jag som läste så mycket förr! MÅSTE ta tag i läsningen.....hmmm..
Håller med om vädret verkligen.Men i år lär vi nog få finna oss i att vi inte fick nån fin sommar utan mest bara massa regn.Känns som man blivit snuvad på sommaren tycker jag och nu kommer man längta desto mer till nästa år och hoppas på fint väder då...
KRAM!
MLAin

Anonym sa...

Hej.
Jag tittar bara förbi och säger hej. Hoppas du mår bättre än vad jag gör. Jag är så himla nervös inför morgondagen när det är skola, men jag vet egentligen inte vad det är..

Ha det bra. kram Maria