onsdag, juli 18, 2007

Städat lite







Idag har vi varit nere i båthamnen jag och sambon.

Barnen lekte med kompisar så vi tog lite fika med och städ grejor för att göra båten lite fin inuti. Vi blev sittandes där i nästan tre timmar! Om så det bara var att vi låg stilla i hamnen så älskar jag verkligen detta! Kluckandet med vattnet och lugnet...även om det var blåsigt idag.

Det var lite kaffefläckar i mattan osv som jag skulle ta bort med matttvätt...undrar vem som kan ha fått dit dom ;-) Say no more.. Hade även lite mer förvaring som vi la in och fixade med. Tog bort den där porti pottin eller vad det heter som är en toa som även finns i husvagnar. Det finns massor av öar med små uthus man kan besöka ;-).




Vi satte även dit en dekal på henne, ja båtar är ju alltid flickor.
Det är lite kul med ett namn så det är hon fått. Det är lite ihop
snickrande av mitt o dotterns namn.

Vår katt Sara har blivit uppfostrad av en 5-åring.
Det märks...en av hennes favorit ställen är i en
dockvagn som hon också har fått åka i åtskilliga gånger och finner sig i det!
Man får tom spänna fast henne...tss...fniss.


En vecka tills vi åker på semestern nu. Det ska bli så gott.
Vill ha 100% sol o värme och det känns det inte som man kan få här
hemma... Salta varma bad...längtar!!!

Har intensiv mailkontakt med Amerikanska släktningar med som
är på väg till Sverige. Nu ser det ut att bli en träff dagen efter vi kommit hem
från Spanien. Det ska bli jätte kul. Det är 16 årsedan dom var här och vi sen
åkte över till USA och bodde hos dom en vecka. Jag har pratat med släktingar
och nu så får den lite äldre generationen sy ihop träffen ev på C. v Linnes födelsehem här i trakten. Det ordnar dom säkert jättebra!! :)

Jag har varit jättedålig på att skriva nu känns det som o det ända jag
har gjort är att ha haft/har semester! ... Det blir så man blir lite lat ibland.
Fast det får man väl så här i sommartid?;)

Ha det gott!

6 kommentarer:

Mindi sa...

På semestern får man vara lat. ;)
Så underbart att få vara det just på semestern... eller hur? ;)

Så härligt att snart få åka i väg till riktig värme! Lite avis blir jag allt. ;)

Mysiga kort!

Kramis

Anonym sa...

så alldeles underbart!!!

Malin E sa...

Härligt ni verkar ha haft det!
Själv har jag haft massa tid vid datorn nu de sista dagarna känns det som.Men snart åker vi oxå iväg och idag har jag städat sovrummet hela dagen känns det som...fniss..
Kramis Malin

Anonym sa...

Härligt med sommar, semester, vatten och båtar! (mja.. åtminstone de första tre.. men båt ibland är mysigt..) :)

Vår förra kisse älskade också att ligga i dockvagnen, och i docksängen med. *s*

Klart man får vara lat sommartid! (ja, även annars med.. men på semestern SKA man vara lat också!

Hoppas solsemestern blir toppen!

Kram!

Anonym sa...

Hej Maria heter jag. Och undrar hur man får de välkommen tillbaka ditt senaste besök var kl. Jag vet inte vart man kan hitta sånt. Vill du hjälpa mig. Kramis Maria

Anonym sa...

hejsan.!! Du behöver inte hjälpa mig. Jag fixade det själv. Föresten om du vill länka mig är de ok. Och är de isåfall ok om jag länkar dig.

Ha det bra!!! Många kramar från mig Maria