onsdag, juli 04, 2007

Åh så roligt!

Vilken härlig dag det varit idag.
En mycket god vän ringde igår. Vi brukade ses ofta när vi var mammalediga och vi har samma namn,våra sambo heter lika dant och vi har fått barn samma år. Likheterna stannar inte där...vi bor på våra pappors föräldrahem på landet båda två och vi har samma kök etc etc... det är spöklikt och när sambon kommer med samma skjorta när vi är ditbjudna så konstaterar vi att ja såklart det är så.... ;-). Iallafall bestämde vi efter 1 timmes telefonprat igår att vi hittar på något idag. Det var marknad i byn men nä jag kände sissådär för det så jag bad henne komma ut istället så bjöd jag på lunch. Barnen lekte och kelade med fölen, vi har plockad blåbär så vi var blåa på tunga o händer ... ;-)... så roligt o vi pratade pratade...har lite samma "bekymmer" med olika saker o det känns skönt när någon verkligen förstår.

Nu vill jag träffa henne igen! Snart!

På fredag gifter sig en annan barndomsvän till mig och vi ska fixa björkar till kyrkan. Dessutom ska vi kanske köra brudparet till herrgåden med båten efter vigseln. Kyrkan ligger precis vid sjön. Så otroligt roligt att få vara med om detta :).

Undrar om jag ska klippa lite gräs nu....?

Inga kommentarer: