onsdag, juli 11, 2007

Lite trött

Nu så är jag här igen.
Har varit ganska intensiva dagar för oss.
Fredagens bröllop med min kompis från lekskolan var så fint. Hon var så vacker!
Vi hade fixat björkar till kyrkan och vädret var så hyggligt så vi kunde ta båten från kyrkviken över till herrgården där festen skulle hållas. Dom uppskattade det oerhört och det gjorde oss glada. Varje gäst på bröllopet hade dom skrivet en liten kort presentation om o lagt vid bordet. Där kunde man läsa om mig: "Kreativ IKEAn och trogen bruden sedan gungbrädeåldern "... tror inte någon fick så fin beskrivning o då menar jag det sista .... :)

Sen har det varit mer eller mindre skitväder rent ut sagt. Båten kunde vi inte ta hem förren i måndags som det blåste! Mer eller mindre storm.. :( .
Måndagen blåste det med på men inte så som innan. Sambon tog hem henne och på em kom det besök från Stockholm. Sambons barndomskamrat och hans son. "Min mamma bor i Vasastan"..på riktig stockholmska... ;-) En så go kille. Vi var ute på sjön igår och hade det gott på en ö...slappade..Vädret var faktiskt ok. Har grillat varje kväll och lille killen har fått gå om kring i blåbärsskogen, pysslat med kycklingar och besökt vårt sockerdricka träd. Han var så nöjd och gav mig en lång kram innan dom åkte i fm.

Nu har barnen kompisar här och jag ska försöka ta hand om hemmet lite :).

Kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att bröllopet blev lyckat och att ni kunde ta båten över! :)

Solen håller på att spricka fram här idag, så jag hoppas att finvädret är på väg tillbaka nu. Under tiden ser jag film, sitter vid datorn, fixar och donar hemma och bara njuter av att ha semester! :)

KRAM!

Malin E sa...

Va härligt mer bröllopet!Förstår att de uppskattade när ni tog båten,måste ha varit jättehärligt!

Här är det jämt regn numera tycke rjag, fast i förmiddags en sväng sken solen så dåsatt vi ute på rasten, men 1½ timma senare var det inte alls fint längre, då hade det regnat igen..blä..
Kramis MAlin

Camillas blogg sa...

Vad bra att vädret blev ok, så att ni kunde ta båten till bröllopsfesten!! :)
Här är vädret trist!! Mulet..Går och längtar efter sol och värme nu, så att man kan få sola o bada lite på sin semester!

Kram Camilla

Anonym sa...

Kul att bröllopet vart lyckat.
Ha en fin helg.
Kram Lallis

netha sa...

Vilket lyckat bröllop, låter ju jättehärligt och genomtänkt.
Och jag förstår att sonen gillar att vara hos er, vem har sockerdricketräd i närheten. :-)
Kramis

Anonym sa...

Jodå, det är ju skitväder som sagt, men för övrigt är det nog ganksa ok med oss:)
DU får gärna länka om för jag har en annan adress än den du går in på till min sida. Den är: http://www.knasigamamman.se
Men det var bra att jag kollade för det är fler än du som har länkat till mig genom den. Måste omdirigera den medan jag kommer ihåg det. *ler*
Kram och nattis.
/Lallis

♥ cloudberrie ♥ sa...

Det låter super mysigt! Förstår att alla är nöjda.

Min blogg fick "gå i graven" efter funderande på semestern. Först låste jag den, men ångrade mej och kände att nej, jag har gjort mitt med den, iallafall som det känns nu. Men länka isället till http://www.cloudberrie.com för man vet aldrig vad jag hittar på ;)

KRAM från Eva

Mindi sa...

Det gick ju jätte bra att skriva i gästboken.... jag ska kolla på det andra sen fåse om jag kan komma på något. ;)

Jag skulle vara ledig i dag men jag ska straxt i väg och jobba ( KRIS på jobbet) så det blir nio dagar på raken nu.... pust. :(

Stor kram
M I N D I